Waar te gaan wonen in Tokyo?

Graag jullie assistentie!
Binnenkort gaan wij naar Tokyo om daar te gaan werken en wonen. Het kantoor voor mijn vriendin is in Kawasaki en mijn kantoor zal in Takanawa zijn. Graag jullie tips over wat een goede locatie is om te wonen, gezien bovenstaande maar ook rekening houdende met: geen kinderen, gek op uit eten gaan, twee parkeerplaatsen noodzaklijk…

Jullie tips worden zeer gewaardeerd!

John

Parkeerplaatsen zijn schaars in Tokyo, dus twee parkeerplaatsen zal niet gemakkelijk zijn, maar niet onmogelijk. Hebben jullie twee auto’s nodig? Het openbaar vervoer is uitstekend geregeld en er is bijna overal een station op loopafstand. Op je werk kun je vaak ook niet parkeren.

Roppongi - Hiroo - Azabujuban is zo’n beetje het expat woongebied. Als je juist niet tussen de expats wilt zitten moet je die plekken vermijden, maar je zult overal wel westerlingen tegenkomen in lagere concentraties. Het is geen verkeerd gebied en je kunt er uitstekend uit eten gaan en uitgaan. De gemiddelde prijzen zijn wel wat hoger en veel gericht op expats, wat niet wil zeggen dat het totaal verwesterd gebied is.

Wat uit eten gaan betreft, kun je het waarschijnlijk niet beter treffen dan Tokyo/Kawasaki. In de buurt van elk station zul je restaurants vinden. Een gemakkelijke graadmeter is het aantal trein-/metrolijnen dat van een station gebruik maakt. Hoe meer lijnen een station doorkruisen, hoe meer winkels, restaurants etc je er zult vinden.

Kawasaki is misschien wel een goede plek. Groot station met veel winkels en restaurants. Je zit net buiten Tokyo en ook Yokohama is niet ver.

Naka-Meguro is ook leuk. Veel barretjes en restaurants. Zolang je in het oosten van Tokyo zit, zit je nooit ver weg van uitgaansgebieden en het leuke aan Tokyo is, dat er vele verschillende zijn, in alle soorten, maten en prijzen.

Wellicht kun je hier posten als je iets op het oog hebt. Dan kan ik daar misschien over adviseren, want Tokyo is natuurlijk erg groot. Het belangrijkste is denk ik dat je een goede trein/metro verbinding hebt, want dat is toch erg belangrijk in Tokyo en omgeving.

1 like