Nieuw hier en eerste keer Japan!

Ha allen,

wat fijn dat er een forum zoals dit forum is.

Ik ga over ruim een maand voor 9 dagen naar Japan. Ik vertrek vanuit Peking waar ik een aantal dagen in de stad verblijf en ben van plan om in 9 dagen een zo ruim mogelijke indruk te krijgen van Japan. Inmiddels heb ik al een JRpass aangevraagd en lees ik me in mbv. wat reisgidsen.

Ik ga zoveel mogelijk hier lezen en kijken of er een voor mij aardige route tussen zit (altijd welkom :)) maar heb nu eerst een aantal praktische vragen:

Ik heb een redelijk grote tas bij me maar heb niet de intentie om alleen in Tokyo te verblijven. Ik neem aan dat het meenemen van een tas in de trein geen probleem is maar is het ook mogelijk om een kluis voor meerdere dagen te huren op een station? Zo ja, wat is het formaat van zo’n kluis?

Hebben jullie ervaring met airbnb aldaar of is een hotel aan te raden? Ik ben zelf wel een liefhebber van airbnb. Welke buurt in Tokyo/Kyoto en andere steden die mogelijk op de route komen zijn aan te raden?

Mvg

Beetje bezig geweest. In welke buurt is het interessant om een kamer te huren (airbnb)? De bedoeling is om Tokyo als thuisbasis te gebruiken en ook elders te overnachten.

gr,

Ik weet niet of je meerdere dagen een kluis kunt huren. Zeker op de grote stations zijn veel kluizen beschikbaar. Kluizen zijn groot, wij krenterige Nederlanders propten twee backpacks erin.

In Tokyo is Asakusa een leuke wijk.

In Kyoto zaten wij in K’s House hostel, vlakbij het station en vlakbij de lijn naar Gion. Prima dus. Kyoto is een must.

Verder nachtje bij de Monniken in Koyasan. Echt een belevenis en een belangrijk onderdeel van Japan.

Er is zoveel te zien. Veel voorpret!

Net terug uit Tokyo, en ik moet zeggen dat ik mijn verblijf in Shin-Okuba zeer gunstig heb ervaren.
Overdag redelijk rustig en 's avonds de perfecte plaats voor restaurants.
En natuurlijk lekker dichtbij andere wijken zoals Shinjuku en Shibuya.

Kluisjes zijn er zat op de grote stations, en in diverse maten. Voor een handtas tot grote koffer.

Mocht je in de buurt zijn dan is Hakone zeker de moeite waard imo.

Ik heb een kamer gehuurd in Shinjuku. Volgens vrienden een goede plek. Nu eens verder plannen. De Jrpass is binnen.

Zijn er plekken die ik absoluut gezien moet hebben?

Wat lockers betreft, ze worden na drie dagen leeg gehaald. Dus het maximum is drie dagen. Spullen worden erna wel ergens opgeslagen, maar uiteraard niet gratis. Luggage in Japan

1 like

Dank. Het probleem met de spullen is inmiddels opgelost. Nu eens goed kijken wat ik ga plannen.

Wat heb ik genoten! prachtig land, leuke mensen en heerlijk eten. Als ik 1 tip mag geven:neem draagbare WiFi/ Google maps en doe de neon Bike Tour in Tokyo. Voor nu.

halo kan je misschien wat meer informatie geven over de draagbare wifi? hoeveel kost dit ? huur je dit??

Ik heb nu diverse malen gebruik gemaakt van Japan Wireless, over het algemeen ben ik daar wel tevreden over. Eén keer heb ik een wat brak apparaatje gekregen die soms pas na een keer uit- en weer inschakelen verbinding wou maken, maar verder geen problemen. Vooraf online bestellen, laten afleveren bij je eerste hotel, en op de laatste dag in de bijgeleverde retourenvelop in een brievenbus gooien.

Enige wat me vooral de laatste keer wel stoorde bij gebruik in de trein: in meer afgelegen gebieden heb je soms onderweg geen bereik, en in tunnels al helemaal niet. En dat kan best irritant zijn wanneer je beseft dat bijvoorbeeld de Tohoku Shinkansen voor meer dan de helft van de route door tunnels gaat…