waar te beginnen

hee allemaal :smiley:

eerst maar ff snel voorstellen:
ik ben Eva, ga na de zomervakantie naar 6 vwo. En ga volgend jaar ook mijn CAE (cambridge advanced english) afronden. Ik heb op dit moment een baantje in de horeca, waar ik heb afgewassen en nu in de bediening sta.

Ik wil als ik volgend jaar mijn diploma gehaald heb eerst een jaar gaan reizen.
Alleen heb ik niet zo veel geld. Ik heb nu 400 eurie op mijn spaarrekening, en dat kan ik wel verdubbelen voor volgend jaar, maar dan is het nog niet veel…
ik wil dus graag gaan werken tijdens mijn reis.

Omdat ik absoluut geen idee heb waar ik moet beginnen, hoop ik dat jullie mij misschien kunnen helpen. Ik heb van mijn engelse lerares gehoord dat ik wel engels les kan geven in een ander land. Maar ik ben als ik mijn diploma heb pas 18, dus hoe vind ik plaatsen waar mensen mij willen hebben??
En wat voor werk, of welke landen, zijn anders geschikt?

Ik wil er echt heel graag een jaar tussen uit, maar ben ondertussen een beetje bang dat het vanwege mijn (superkleine) budget niet gaat lukken.
Daarom zijn alle tips eigenlijk welkom.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
alvast heel erg bedankt,

liefs
:wub:

Engelse les geven kan wellicht moeilijk zijn. Kan je talenschool niet ergens voor je netwerken?

Met goed Engels kun je overigens in diverse landen prima baantjes krijgen. Zeker met horeca-ervaringen, is er een hoop tijdelijk werk te vinden. Met mijn eigen achtergrond weet ik dat Canada jaarlijks een hoop jongeren krijgt die een jaartje komen reizen en werken (vliegtickets zijn voor minder dan 500 euro te vinden, werkvisum van 100 euro en je kan aan de slag).

Kijk maar eens rond op het forum: genoeg mooie plekken in de wereld, genoeg plekken waar je met Engels perfect uit de voeten kunt en overal is horeca. :wink: