Vanaf juni/juli 2009 (ja ik weet het, dat duurt nog heel lang) wil ik graag een half jaar in het buitenland verblijven. Vooral om horeca ervaring op te doen, en dan heb ik het niet over afwasser/serveerster, maar meer receptioniste. Maar ik heb dan alleen mijn havo diploma behaald en heb daar dus nog geen ervaring mee.
Mijn vraag is dus, is dat mogelijk? En waar kan ik dan het beste terecht?
De vraag is niet: Waar kan ik terecht, de vraag is Waar wil ik terecht komen!!
Het heeft natuurlijk ook te maken met welke talen je spreekt.
als je alleen Engels praat, kan je altijd terecht via de “grote” engelse tour-organisaties zoals: euro-camp, key-camp of canvas( alle campeer organisaties) of via de wintersport bedrijven zoals Crystal, Mark Warner of Inghams.
Begin alvast na te denken waar je graag zou willen werken en doe daar wat research over.
Ik vond de engelse website www.natives.co.uk erg handig om idee-en op te doen wat bepaalde banen precies inhielden.
Laat het maar horen als je weet waar je naar toe wilt en wat je wilt gaan doen, ik kan je misschien wel helpen!!
Zoek je iets betaalds? Of alleen tegen vergoeding van onderdak/eten ofzo? In Europa of verder weg?
Wij hebben een B&B in een klein stadje in het noorden van Peru, mocht je die richting iets vinden, dan kun je altijd eens op onze homepage kijken (www.celendinperu.com) en ons mailen. Succes!