Ik wil heel graag over 2/3jaar de stap maken om in Engeland te gaan wonen en werken (ik heb de voorkeur voor Canvey Island/Essex, omdat ik daar vrienden heb).
De reden hierachter is dat ik van mijn sport (FreeStyle Martial Arts) mijn toekomst wil maken, alleen is er voor mijn sport in NL geen interesse (in UK dus wel).
Alleen weet ik TOTAAL niet hoe ik alles moet aanpakken!!
Kunnen jullie mij aub verder helpen?
Waar moet ik beginnen, wat moet ik allemaal regelen en wat voor instanties moet ik opzoeken?
Ik ben 23jaar en woon nog bij mijn ouders, vrijgezel.
Zij weten het helaas ook niet… vandaar dat ik jullie om hulp vraag.
Als eerst moet je een verblijf plaasts zoeken zodat je een vast adres krijgt.
Als je een vast adres hebt dan kun je een Engelse bankrekening openen (wat makkelijk is als je hier werk zoekt en in ponden betaalt kright.)
Dan moet je een NI (National Insurance/Sofinummer) aanvragen. Dit kan alleen als je een vast verblijf plaats hebt. Als je je nummer nog niet hebt kan je hier wel werken maar wordt je op een emergency tax code gezet en dat betekent dat je voor dat moment meer belasting betaaldt. Dit kun je doen bijde lokale council dus als je in Essex gaat wonen bij Essec council. (moet je even een search doen op google)
Als je hier vast wilt komen wonen moet je je laten uitschrijven in Nederland. ALs je ooit weer terug wilt dan kun je je gewoon weer inschrijven hoor, maar zo betaal je geen 2 keer belasting, (de nederlandse overheid stuurt je anders een gigantische rekening aan het einde van het belasting jaar)