Wonen en werken? Wat zijn juiste stappen?

Beste lezers,

Alvast bedankt om moeite te nemen om mijn verhaal te lezen en mij hiervoor juiste advies mogen geven

Ik heb besloten om over paar maanden te gaan verhuizen naar Uk. Dit beslissing speelt al jaren bij ons. Maar we zijn nu toe beslissing gekomen om deze stap toch ondernemen. We hebben gekozen om richting London te verhuizen.

Uiteraard is dit ook voor ons een grote uitdaging. Ik loop al maanden informaties verhalen bij verschillend uk sites.

Maar waar ik mij vooraai zorgen om maak is hoe zet ik een juiste stap. Hoe pak ik dit allemaal op. Uiteraard hoor je van mensen verschillende verhalen hoe het leven in Engeland eruit ziet en waar je vooral moet opletten ivm met werken en wonnen

Maar ik heb nog paar vragen waar ik juiste informatie nodig heb.

• Hoe verhuur je in uk een huis? Wat heb je daarvoor allemaal nodig?

• Hoe kom je in begin aan een werk waar je weinig Engels taal nodig hebt?

• op het moment dat je inschrijft bij Jobcentre, krijg je dan net als in Nederland hulp bij het zoeken naar een werk?

• Inschrijven in Jobcentre, krijg je dan ook in begin een House benefits?

• Waar schrijf je in voor Engelse cursussen? Zijn er ook onbetaalbare cursussen?

• ik had vernomen om een bank rekening te mogen openen vragen ze een bewijs van huurcontract of een verklaring van je werkgever. Maar als je dat beide niet hebt in begin, hoe pak je dit op?

Graag zie ik jullie reactie tegemoet. Elke tip is gewaardeerd!!!

202 bekeken, maar geen reacties :frowning:

Ik weet over de bankrekening dat je inderdaad iets moet hebben wat je adres bewijst. Bijvoorbeeld een huurcontract met jouw naam erop, of bijvoorbeeld iets van bewijs van benefits die je krijgt.

Wat betreft taal: waarschijnlijk kun je wel cursussen doen bij de colleges of universiteit, maar als niet-student kan dat wel duur zijn. Ik heb voor ik naar engeland vertrok via marktplaats iemand gezocht en in Nederland engelse les gevolgd, wat een stuk minder prijzig is. Misschien kan je op zoek naar een particulier? PRobeer gewoon eens met een briefje in de supermarkt? Ik zou niet weten of het werkt, maar niet geschoten is altijd mis.

Naar de andere dingen ben ik ook benieuwd, ik heb pas mijn MA afgerond, en ben op zoek naar werk in Engeland. Ik merk wel dat ik het moeilijk vind om het systeem te doorgronden. Het werkt allemaal toch net anders dan in Nederland.

Kijk hier eens bij de ervaringsdeskundigen
http://www.emigrerenforum.nl/showthread.php?t=66807

http://members.multimania.nl/kimgoeslondon/newpage.html

Heb je al een baan?

Als je googled op emigreren naar uk of emigreren naar engeland krijg je heel wat hits.
Zou zelf ook bij de ambassade van UK nagaan wat vereist is.

Maar als je slecht engels spreekt zal je niet echt een goeie baan kunnen vinden lijkt me, áls het al lukt.
En vooral Londen is heel erg duur om te wonen.
Zou eerst zorgen dat je een goeie basis hebt met de engelse taal, verbeteren kan dan wel als je daar bent.
Maar dat is mijn mening.

Heb op dit forum ook een link naar een vertaler die je diploma’s kan vertalen, dat is ook nodig als je daar solliciciteert natuurlijk
Succes!