Waar reis onderbreken op terugweg van Indonesië naar België

Hallo,

Wij zijn even aan het bekijken of er mogelijkheden zijn om onze terugvlucht een week te onderbreken op terugweg naar huis. We dachten aan Thailand, India… omdat dit zo een beetje op de weg ligt. We hebben geen ervaring met langere tussenstops.
Heeft er iemand toevallig een toffe ervaring gehad op dit vlak?

Hoi patjuss,

Ik zou kijken naar een plek waar rechtstreekse vluchten zijn naar zowel Indonesië als België met dezelfde maatschappij. Dan kun je een retour-vliegticket België-Indonesië kopen via ‘X’, en daar op de heenweg alleen stoppen voor de overstap en op de terugweg voor een langere stop.

Opties zijn dan bijvoorbeeld Hong Kong (Cathay Pacific vliegt naar Brussel en ook naar Jakarta, Surabaya en Bali), Bangkok (Thai Airways naar Brussel, Jakarta en Bali) of de luchthavens in het Midden-Oosten (Dubai, Doha, Abu Dhabi). Ik heb zo’n tussenstop zelf een keer gedaan in Hong Kong. Dat is leuk, maar een week is wat te lang denk ik (2 of 3 dagen is voldoende).

Als je een tussenstop in India zou maken moet je met verschillende luchtvaartmaatschappijen vliegen, dus dat maakt het waarschijnlijk een stuk duurder.

Groeten,

Erwin