Waar Pula pinnen in Botswana

Hallo
In mei gaan wij naar Botswana
we vliegen naar Johannesburg en huren daar een auto
dan rijden we naar Botswana
via de grens Martins drift (Groblersbrug) rijden we Botswana binnen
dan zullen we nog altijd geen Pula’s hebben
onze vraag;
waar kunnen we Pula’s gaan pinnen?
Ik weet in Palapye zijn er ATM’s
maar kunnen we al vroeger ergens pinnen?
Kan men aan de grens Pinnen?
Dankie!

Ik weet dat er ATM’s zijn aan de Zuidafrikaanse kant, maar daar ga je enkel ZAR krijgen natuurlijk. Aan de grens zelf, denk ik niet. Trouwens, tussen de grens en Palapye is er sowieso niets, dus je kan gerust wachten tot in Palapye om er te pinnen. Je moet als je Botswana binnenrijdt ook een soort roadtax betalen. Maar je kan die in ZAR betalen (wel een slechte wisselkoers). Maar het bedrag is niet zo hoog, dus veel maakt het niet uit.

ja inderdaad je moet roadtax betalen. staat nergens, zeggen ze je ook niet! aan de andere kant van de weg is een kantoortje. ga daar heen en betaal de tax. wel bonnetje meenemen van betaling! want na de grens houden ze je na een aantal km,s aan. om te checken of je betaald hebt!!!

Bedankt!
Weten jullie misschien ook of je de ‘entrance fees’ aan de gate van het nationaal park kan betalen?
We bezoeken Chobe (Kasane), Moremi (Maun), Nxai Pans en Makgadikgadi via Xhumaga.
We blijven niet in de parken overnachten, het gaat alleen over de ‘entrance fee’
Dankie!

Geen idee. Misschien in Zuid Afrika al Pula’s kopen bij American express kantoren

Pula’s kun je bij Martin’s Drift direct over de grens bij het grenswisselkantoor bij benzinestation kopen. Volgens mij kun je daar niet pinnen maar wel euro’s of dollars wisselen voor pula.
En anders pas in Palapye.
Let op: bij de grens doen ze tegenwoordig vaak erg moeilijk als je de roadtax in ZA Rand wilt betalen. Dan eist men ineens Pula. Erg onhandig allemaal.

Met zonnige groet,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience