waar overnachten in Wetland park ?

We zijn onze volgende reis aan het voorbereiden naar Zuid-Afrika. We denken begin juli voor ongeveer 14 dagen te gaan. Dit zal het zo ongeveer worden:

We zijn nog op zoek naar een verblijf in Wetland park. We komen van Hluhluwe–iMfolozi Park en gaan na Wetland park Swaziland binnen.

Weet iemand een leuke overnachting in Wetland park? Liefst niet in St-Lucia, dit hebben we reeds gehad we willen liever wat meer in het Wetland park overnachten.

Alvast bedankt,

Christophe

Hoi Christophe,

In het Wetland Park zijn niet heel veel mogelijkheden volgens mij. Je hebt de mooie maar ontzettend dure Makakatana Bay Lodge en bij Cape Vidal heb je meer basic hutten welke wel zeer goed betaalbaar zijn.

Succes met de planning!

Gr. Michel

In Hluhluwe misschien bij Babybush lodge? Of duurder bij Tembe Olifants lodge.

Bedankt voor de reacties die Makakatana Bay ziet er heel leuk uit maar is voor ons te duur vrees ik.Eens kijken naar Cape Vidal, lijkt me meer iets voor ons budget. :slight_smile:

Christophe

In Cape Vidal is niet veel, allemaal zelfverzorgend en nu niet echt een leuke plek

Wij gaan in november overnachten in de bushbaby lodge. Ligt centraal t.o.v van hluhluwe en isimangaliso ! En ook zeer betaalbaar… :wink:

Ja dat is een goede optie, en die bedoel ik ook, alleen draai ik de naam altijd om, geen idee waarom, sorry guys������������

We twijfelen of we nu in maart zouden gaan of begin juli. In kruger zal het in juli nog wel aangenaam zijn van temperatuur maar aan de kust in st-lucia zal het misschien minder aangenaam zijn?

Christophe

Je moet wel even uitkijken met Juli, het is dan schoolvakantie in Zuid Afrika zowel Kruger als St. Lucia zijn heel populair in die periode. Het zal dan zeer druk zijn en moeilijker om accommodatie te vinden.

Ja dat had ik net gelezen hier op het forum, eerste 3 weken schoolvakantie voor de Zuid-Afrikanen. Wij kunnen enkel op vakantie in de Belgische schoolvakanties. Dus ofwel 14 dagen in de paasvakantie of 14 dagen of meer in onze grote vakantie (begin juli).

Qua temperaturen zal de paasvakantie de beste van de 2 zijn maar dan wordt het wel druk om alles binnen de paasvakantie te doen. In de grote vakantie hebben we wat meer ruimte kunnen dan 3 weken verlof nemen maar zitten dan met de winter periode in Zuid-Afrika en kan het al flink afkoelen. 10 jaar terug hebben we een 28 daagse rondreis gedaan in Juli en het zwembadwater in Berg-en-dal krugerpark was ijskoud :).

Daarnaast heeft de winter wel als voordeel dat je de dieren makkelijker zal spotten.

Christophe

klopt je kan niet zwemmen dan hoor, het zwemwater is dan overal koud, behalve de Indische Oceaan is nog heerlijk.

Overdag is het heerlijk warm weer, maar de nachten zijn heerlijk fris, dus warme kleding mee, Dan koelt het opgewarmde zwembad water weer af…is jammer maar ja

De winter schoolvakantie in 2018 is van 23 juni t/m 16 juli 2018 kan soms een weekje verschillen omdat de particulieren scholen altijd afwijken van de staatsscholen.

Zou ik dan beter ipv Cape Vidal Sodwana Bay kiezen als overnachting tussen Hluhluwe–iMfolozi en Swaziland. Ik lees op het forum dat Sodwana Bay best leuk is om te doen. En dan vanuit Hluhluwe–iMfolozi eens een dagtrip naar Wetland Park maken om daar een boottrip te maken ?

Christophe

Boottrips gaan vanuit St. Lucia zelf.

Dus het is niet de moeite om zelf wetland in te rijden? En dus beter overnachten in St-Lucia?

Christophe

Je jent in net park self catering is dus zelfverzorgende accomodaties. Kijk bijvoorbeeld op. https://www.sleeping-out.co.za

suc6

Nog een bijkomend vraagje, na aankomst ik Johannesburg overnachten we eerst 1 nacht nabij de luchthaven zodat we de volgende dag uitgerust kunnen starten met de huurauto. Zoals je in mijn openingspost kan zien gaan we eerst naar Hluhluwe. Is dit te doen in 1 rit of toch beter ergens halverwege een extra nacht boeken en zo ja waar? Vorige keer hebben we in Piet Retief verbleven onderweg nar Ithala park maar in Piet Retief is niet veel te beleven.

Christophe

Nee is te ver voor 1 dag, het is ruim 600 km. Rij via de 17 naar Ermelo,movernacht daar en rij dan verder over de 3
dit hebben wij zelf zo gereden afgelopen jaar naar St. Lucia. Maar wij vertrokken pas rond 11.00 uur.

pas op om rond 8.uur of eerder te vertrekken het verkeer rond Joburg is dan super druk, wacht zeker tot 9.00 om weg te gaan, want anders sta je gewoon in de file.

kijk op sleepingout voor en overnachtingsmogelijkheden. Maar boek nooit 44 on Ennis guest lodge daar,
wij verbleven daar en nee was zeker niet goed de kamers en zeker niet het eten ook.
Niet daar boeken dus. Vreselijke plek.

Wij zijn afgelopen donderdag van sodwana bay naar johannesburg gereden. Het is een eind maar best te doen. Om half 10 vertrokken en om half 6 in Johannesburg aangekomen met 1 lunchstop onderweg in Ermelo. Hluwule ligt nog een 90 km dichterbij dan sodwana