hallo lezers
we zijn met de organisatie van onze zuidafrika reis ver gevorderd maar de laatste 11 dagen zijn nog niet rond
de volgende ideeen zijn er al wel…
komende van Hlane swaziland op 2 november hebben we de volgende ideeen
02-11 tot 03-11 … ithala game reserve evt overnachting ter plaatse?? nog te regelen
03-11 -04-11 van Ithala naar hluhluwe hilltop overnachting nog te regelen
04-11-05-11 hilltop naar mpila camp infolozi overnachting nog te regelen
05-11 -08-11 naar st lucia
08-11-09-11 overnachting Howick watervallen (tussenstop naar drakensbergen )
09-11 -12-11 giant castle nog te regelen
12-11 Goldengate highland park overnachten in Clarens
13-11 naar johannesburg in de avond vlucht naar amsterdam
ter info we rijden met gewone auto
doen we er verstandig aan om 2 verschillende plaatsen te overnachten bij hluhluwe?
tips voor routes in het park zijn welkom?
stlucia hebben we nu 3 overnachtingen gepland is dat genoeg of elders wat verzetten?
mensen reageer en laat jullie ideeen horen wij hebben geen ervaring maak ons wijzer
alvast bedankt ![]()
Hallo
Ik zou niet alles op voorhand boeken, het is buiten het vakantie seizoen daar dus,
houd wat meer vrijheid en zoek een backpackers of B&B of guesthouse, en als
het ergens leuk is blijf je wat langer!
Alleen in de gameparken is vooraf boeken een must denk ik!
Onze ervaring is dat er overal plaats is en de prijzen vallen voor onze begrippen
ook wel mee, vorig jaar juli zo ongeveer gemiddeld 50€ voor ons twee inclusief ontbijt!
veel planplezier
Nu buiten het seizoen, ook in juli zijn de leuke, goede b&b, lodges echt wel volgeboekt. Is mijn ervaring. En op sommige plekken zijn in de winter ook veel accomodaties ook gesloten. Zeker in de kaap etc.
novemer is echter al seizoen.
3 dagen, of nachten is genoeg in St. Lucia. En in Hluhluwe kan je best op 1 plek verblijven. En vraag daar ter plekken voor de mooie routes. Dus bij je accomodatie. Die weten dat.
we willen inderdaad graag in de parken verblijven,
dan zullen toch wel op voorhand moeten boeken op de kzn site ?
Annemieke… je zegt 1 plek in hluhluwe is genoeg maar komende van ithala wat is dan de beste optie om te verblijven
ik vind het moeilijk om reistijden in te schatten gezien evt toestand van de wegen
Hallo
Nou dan hebben wij vorig jaar geluk gehad in Juli, een keer in Mossel Bay werd ons door een
eigenaresse van een Backpackers afgeraden daar te blijven vanwege een vijftigtal rugby spelers
die eind van de middag al dronken waren, zij regelde een andere plek voor ons bij een B&B
Voor de rest vanaf Kaapstad tot Johannesburg geen enkel probleem, zelfs niet in st Lucia!
Veel planplezier