Verblijf Isimangaliso Wetland: St Lucia, Cape Vidal of Sodwana bay? Excursie tips

Tijdens een 14-daagse rondreis in het Kwazulu-natal en Mpumalanga wil ik 3 of 4 nachten verblijven in Isimangaliso Wetland Park om te:

• snorkelen/duiken
  • walvissen, reptielen en vogels te spotten

Waar is de beste plaats om te verblijven: rond St Lucia, Cape Vidal, Sodwana bay of zelfs Kosi Bay? Ik wil niet telkens verhuizen en vanuit een centrale plek excursies te doen.

En hebben jullie excursie tips?

bedankt!!

Hallo

Kosi Bay weet ik eigenlijk weinig van, maar een en ander ligt er ook aan welke tijd van jaar dat je gaat,
als ik moest kiezen tussen Sodwana en Cape Vidal, zou ik zeker de laatste nemen, echter van Cape Vidal
weet ik dat het vaak al een jaar tevoren volgeboekt zit, dagtouristen kan altijd,
maar zorg dat je morgens op tijd bij de slagboom bent, zeker in het weekend behoorlijk druk!

De camping op Cape Vidal telt slechts een 50 stuks kampeerplaatsen en enkele huisjes!
St Lucia zal altijd wel plaats bieden, er zijn diverse hotels, B&B en supermarkten etc!

Vanaf daar is ook Hluhluwe Imfolozi ook goed te doen!
Wij hebben twee keer een week rond Kerstmis in Cape Vidal gekampeerd en gevist, maar
toen nooit gehoord dat er walvissen gespot zijn! (buiten het walvissen seizoen)
Voor de walvissen gokken wij dit jaar veel zuidelijker bij Hermanus in de buurt!
Excursies weet ik weinig van, wij doen eigenlijk zo veel mogelijk zelf met een gehuurde auto!

Veel plezier met plannen!

Groet Peter

Peter
Bedankt voor de info. We gaan in juli. Waarom zou je kiezen voor cape Vidal ipv sodwana bay?
Groeten
Bert

Sent from my Nexus 5 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Hallo

Wij gaan ook in juli, om precies te zijn we vertrekken 4 juli richting Kaapstad!
Om eerlijk te zijn, Sodwana zijn wij persoonlijk nooit geweest maar mijn familie die in Zuid Afrika woont wel!
Maar hun zeggen dat Cape Vidal knusser en gezelliger is, en ook makkelijker omdat je korter bij winkels zit!

Ik zal straks een app plegen en eens informeren naar meer gegevens, laat dit zsm weten!

Groet Peter

Hallo Bert

Ben ik weer, mijn familie heeft met Kerst geprobeerd om te boeken in Cape Vidal voor de laatste week van juni en de eerste week van juli!
Dit in verband met de vakantie van de kinderen, maar helaas zit alles vol, ze hopen nog op een afmelding!
Om te duiken moet je schijnbaar wel bij Sodwana zijn, het Mekka voor duikers schijnbaar!
Voor de rest zeggen hun dat het bij mooi weer, en zeker in het weekend letterlijk zwart ziet van de lokale mensen, simpelweg
omdat die daar gratis in mogen!
En de kampeerplaatsen schijnen erg ver van het strand te zijn, en voor boodschappen een stuk lastiger!
Voor wat het waard is, vanaf de camping in Cape Vidal is het ook een half uurtje rijden door het park naar St Lucia,
maar het verveeld nooit omdat je altijd wel 'wild ’ ziet onderweg!

Wat gaan jullie trouwens nog meer doen in Mpumalanga?

Groet Peter

Peter,
bedankt voor de info!!! In St Lucia is er blijkbaar meer mogelijkheid tot overnachten: Ulilo of Amazulu lodge bijvoorbeeld.
Ik ben nog op zoek naar een meerdaagse walking trail met gids.
Ook Swaziland staat op het programma - Voorts doen we nog de panoramaroute, Kruger park en verblijven we 2 nachten in Olifant West game reserve.

groeten!
Bert