Waar op bespaar je om je ticket bij elkaar te sparen??

De titel zegt het al, wat doen jullie eraan om elke keer weer die ticket te kunnen betalen??
Of hoef je niet te besparen, bij te werken, etc en kan je gewoon gaan wanneer je dat wilt?

Naast mijn gewone 36 uur in de week, maak ik 5 uur schoon om op die manier mijn ticket bij elkaar te sparen. Dat geld gaat appart in een portomonee en daar kom ik echt niet aan, tot het moment daar is dat ik mijn ticket ga boeken.
**
Van mijn gewone werk kan ik het niet betalen, dus daarom doe ik dit en elk uur dat ik schoonmaak denk ik: weer een stapje dichter bij B.

Ik heb het shoppen opgegeven… We kunnen helaas maar weinig sparen om een ticket voor naar NL te kopen, dus uitgaves als shoppen of leuke dingen voor in huis kopen, zit er gewoon nu even niet in. We hopen in de winter nog samen te kunnen gaan, maar dat is nu dus de grote vraag of dat gaat lukken…

Voor mij denk ik ook inderdaad het shoppen en de EXTRA dingen voor mezelf ik kan niet besparen op de normale dingen want blijf wel voor me dochter ALLES kopen maar bv vakantie geld belasting teruggave of extra van me werk dat gaat op de spaarrekening en inderdaad alleen er van af voor tickets en geld als ik daar ben.

Ik heb het voordeel dat ik en fulltime werk en gewoon nog thuis woon. Ik hoef dus momenteel nergens op te bezuinigen… Wel spaar ik een groot deel van mijn geld op, want stel dat ik ooit ga verhuizen naar TR… :wink:

Haha nouja ik bespaar niks… Maar ik krijg eigenlijk een vast bedrag per maand van me mams en dat legt zij nu opzij… En natuurlijk wat zij verdient gaat opzij naar een spaarrekening… Maar ik heb der wel moeten beloven tegen de tijd dat ik een baan heb dat ik echt mee moet betalen dus ik heb het makkelijk hihi nouja nu nog dan !

cynthia deems wat heerlijk dat jullie nog nergens op hoeven te besparen!

Eerlijk gezegd bespaar ik ook op niets :smiley: haha, al zou dat wel eens moete! Op kleding vooral, maar ja, dat kan ik toch niet laten :blush: !

Maar hoe krijg jij je ticket bij elkaar meis, want je zit normaal gewoon aan de studie en ik neem aan dat je het daar niet mee gaat lukken?

Mutlu : nee niet echt =( haha, nu werken in de c&a , en thuis mee helpen, daar verdien ik ook wat mee, maar nu is het geld weer op =( ,dus nu weer eve niets kope tot ik geld heb voor men ticket in september :smiley:

Oei…ik bespaar eigenlijk niet…(al zou ik dat eens gaan moeten doen) Gelukkig verdien ik goed om telkens mijn tickets te kunnen betalen. Ook in woon nog thuis maar betaal thuis ook kosten. Daarnaast denk ik dat ik gewoon echt geluk heb met mijn baan omdat ik het telkens geregelgd krijg dat ik op vakantie kan :slight_smile:

ik bespaar door in het hotel te eten waar we onze duikschool bij hebben (kost 1 of 2 lira en dus goedkoper dan zelf wat kopen en klaarmaken) of ik maar eten waar we meerdere dagen op kunnen teren.