Bestemming vakantiegeld

Hallo Reizigers!

Naar aanleiding van een artikeltje in de Posthoorn getiteld:
“Reizen? Eerst een bankstel”, vraag ik me af: Waaraan besteedt u uw vakantiegeld? Wordt het ook daadwerkelijk aan de vakantie besteedt, zoals een reis of benodigdheden daarvoor, of gaat het geld heel ergens anders aan op?

Groetjes,
Wouter v. Kuijk

een deel gaat naar mijn vakantie, een deel naar mijn auto en een deel naar het nieuwe bed.

Deel voor mijn vakantie en een deel voor reparatie auto. Ik probeer gewoon het hele jaar door al wat te sparen, zodat ik niet alleen afhankelijk ben van mijn vakantie geld.

Ik gebruik mijn vakantiegeld niet… en toch ga ik op vakantie… Lekker met paps en mams mee en dan lekker niks betalen :biggrin:

Ik geef meestal meer uit aan vakantie dan dat ik aan vakantiegeld binnenkrijg :slight_smile: De rest van het jaar een beetje sparen dus. En aangezien ik geen auto heb…

Ik gebruik mijn vakantiegeld niet… en toch ga ik op vakantie…

Kijk aan. Jij hebt het goed bekeken! :lol:

Alles gaat op aan me trip naar Australië!!

probeer het hele jaar wat weg te leggen voor de vakantie, zodat als ik de reis moet betalen, niet alles of een klein beetje gebruik van mijn vakantiegeld, dan hou je namelijk dat als zakgeld…en dan ook nog een beetje opzij zetten…niet dat dat altijd lukt maar is wel de opzet.

dit jaar is het aardig gelukt om de reis bij elkaar te sprokkelen, want dat moet je toch.

Nu, van mijn vakantiegeld, kan ik nog geen eens een huisje hier in Beekbergen huren. Zelfs niet, al zou ik met de fiets gaan.

Daarom spaar ik er ook altijd voor en neem dat beetje vakantiegeld dan mee als zakgeld. :wink:

Tsjaaaa…vakantiegeld wordt elk jaar weer gebruikt voor reis naar Thailand…zo ook dit jaar…30 november gaan we weer op familiebezoek dus mooi nog wat maanden te gaan om het vakantiegeld aan te vullen met spaargeld…

Vakantiegeld??:frown:

Ik geloof dat ze daar in dit deel van Duitsland niet aan doen

Hallo,

Ik weet niet hoe het in Duitsland zit, maar in Nederland heeft iedereen met een baan (full- of parttime) recht op vakantiegeld. Ik zou dat toch maar eens uitzoeken. Misschien wordt je aan het lijntje gehouden, zal niet de eerste keer zijn dat dat gebeurt. Mag ik zo vrij zijn te vragen welk deel van Duitsland je bedoelt, misschien kan ik wat informatie voor je vinden?

Gruss,
Wouter v. Kuijk

In Oost! En de afgelopen jaren kregen wij ook nooit vakantiegeld. Daar doen ze hier al heel lang niet meer aan. Bovendien doet de werkgever het vrijwillig en de mijne dus duidelijk niet. Nou ja, ik kom ook zo wel uit.
Er was ook geen ‘Weihnachtsgeld’
In het Oosten ligt dat vanwege de slechte economie wat gevoeliger.

dit jaar voor het eerst mijn vakantiegeld echt daadwerkelijk voor vakantie gebruikt.
ikke ga ook vaker en langer en duurder op vakantie dan mijn vakantiegeld kan behappen, dus neem ik dat mee in het financiele plaatje van 2007, aangezien ik precies weet wat er binnen zal komen en eruit zal gaan en wat dus wel of niet kan…!!

zoveel is het vaak ook niet, maar dit keer dus 100% voor reis/ vakantie!!

Vakantiegeld is geen verplichte post voor een Duitse werkgever…:frown: Ik heb nog mazzel, want krijg iets van 15 euro per vakantiedag van m’n baas, nee niet netto…:drugged:

Het vakantiegeld dat wij ontvangen is te laag om er op vakantie van te gaan. Wij moeten maandelijks wat bij sparen, maar dan heb je ook wat… “Thailand here we come”