In 2013 lid geworden van dit reisforum en ontzettend goed geholpen met mijn Australië reis die 6 weken heeft geduurd, het was top!
Maar nu…
Ik wil graag met mijn vriend in oktober of november een dag of 8-9 weg. Hij houdt net als ik van reizen maar we hebben niet de mogelijkheid langer te gaan… Wat is voor 8-9 goed te doen?? We houden ontzettend van natuur&dieren. Cultuur ook leuk maar niet voor iedere dag, 1 dag is genoeg. Het moet ook niet te stil zijn in de omgeving, wat leven mag best…
Nijlcruise is ons al aangeraden en Cuba (mij nog nooit in verdiept) ook. Zelf zit ik ook nog aan Curaçao of Bonaire te denken.
Help ons, vliegen vinden we niet erg en we beseffen ons dat 8 a 9 dagen kort is.
Iemand ervaringen met wat verdere reizen binnen dat kleine aantal dagen?
Met zo weinig tijd zou ik niet verder dan een uurtje of 6 willen vliegen, anders ben je nog eens twee reisdagen ook kwijt.
Misschien iets om over na te denken…
Je kunt het ook dichterbij huis zoeken, ik heb een ontzettend leuke vakantie gehad op Malta. Een heleboel gezien, maar ook lekker uitgerust.
De Griekse Eilanden zijn ook zeer zeker de moeite waard om te bezoeken. Verleden jaar ben ik naar Rhodos geweest, en in Rhodosstad(oude gedeelte’) waande ik me
in de middeleeuwen. Heerlijk rondgedwaald daar.
Rondreis Turkije of Cyprus is misschien ook wel leuk. Korte reistijd in elk geval! In Turkije kun je bijvoorbeeld denken aan Pamukkale, Efeze, Cappadocië en de Köprülü canyon. Natuurlijk ook veel leuke steden te vinden Cyprus is natuurlijk veel kleiner, daardoor niet minder veelzijdig, dat land kun je makkelijk in een ruime week helemaal rondreizen.
Bedankt voor de tips.
Afrika willen we heel graag doen maar dan echt 3 weken. Dat staat echt bovenaan mijn lijstje…
Malta trok mij ook altijd al wel.
Dat is goed te doen in 9 dagen toch?
Voor meer natuur zou ik eerder naar de Balkan gaan. Kroatië heb je mooie stranden, maar ook bergen en de prachtige watervallen bij Plitvic. Ik ben daar lang geleden geweest, en denk dit jaar terug te gaan.
Wat ook heel leuk is, en minder bekend, is Macedonië. Rondom het meer van Ohrid kun je prachtig wandelen, maar ook dingen doen als paardrijden, paragliden enzo. Plus de nodige watersporten. Ook de rest van het land is leuk.
Jamaica heeft mij enorm verrast qua natuur. Mooi groen eiland met veel watervallen. Heerlijk ontspannen sfeertje. In Nederland heeft Jamaica blijkbaar niet zo’n goed imago qua veiligheid, maar ik heb me daar altijd heel veilig gevoeld. Zolang je je niet in laat met drugs hoef je je geen zorgen te maken. Curacao is ook mooi, maar daar gaat het vooral om de mooie stranden (weet niet of je dat ook onder natuur schaart). Cuba vind ik ook een aanrader, maar ben daar zelf 4 weken geweest, dus een week lijkt mij te kort. Macedonie is qua natuur ook ontzettend mooi, maar of dat eind van het jaar ook nog lekker is qua weer betwijfel ik. Malta vond ik net als Jenny mooier qua cultuur dan qua natuur.