waar mooiste weer in februari in costa rica: tamarindo of puerto viejo ? en uitgaan ?

Hallo,

Ik zit te twijfelen tussen caribische kust (tamarindo) en pacifische kust (puerto vieje), welke is in februari qua zon de beste keuze?
Ik hoorde dat in febr regenseizoen is in pacifische kust maar niet in caribische kust, klopt dat? dus adn zou het tamarindo moeten worden…

Iemand ervaringen met tamarindo en/of puero vieje?

Of heeft er iemand een andere optie aan het strand in februari voor een talencursus ?

En : zijn er veel uitgaansgelegeheden in tamarindo en puerto viejo ? (disco, salsa, reggaeton e.d) ? Welke is meer aan te raden qua uitgaansstad?

Alvast bedankt, Rosanne

Interessante vraag, maar ik denk dat je de kaart op de kop hebt gelezen; Tamarindo ligt namelijk aan de Pacific en Puerto Viejo aan de Caribische kust. Tamarindo heeft zomers (tot zeeer warm) weer tussen oktober en maart.

Persoonlijk gaat mijn keuze uit naar Puerto Viejo (mist in het droogseizoen) en niet naar Guanacaste, ik ga dan liever naar Puntarenas. Wat betreft uitgaansstad overschat je het formaat van de plaatsen denk ik een beetje. Uitgaansgelegenheid is niet vergelijkbaar met de europese costa’s maar zeker niet minder gezellig. Droom niet te veel van salsa, Costa Rica is niet echt een traditioneel salsa land; van reggaeton houden ze hier dan weer wel. Daar kunnen ze soms niet vroeg genoeg mee beginnen:disgust:

1 like

bedankt rumba!
reggaeton vind ik erg leuk dus dan zit ik in puerto viejo blijkbaar goed volgens jou :slight_smile:

maar dan even over het weer… in februari/maart is het dus in Tamarindo super warm en in Puerto viejo regenseizoen… dus eigenlijk zeg je dat beide steden niet echt aan te raden zijn in feb/maart, klopt dat? :slight_smile: Als ik het goed begrijp kan ik volgens jou beter een plaats zoeken in Puntarenas in feb/maart? Is dan misschien Manuel Antonio een goede optie? Of zou je een andere stad aanraden?
Ik hoop dat je reageert, Groetjes Rosanne

Ik lees nu ergens dat het regenseizoen in Puerto Viejo loopt tot februari.
Wat zou je mij aanraden: in maart naar Puerto Viejo of in maart naar Manuel Antonio ?

Ik wil 4 weken spaanse talencursus doen, natuuruitstapjes, paardrijden, strand/zon en uitgaan (reggaetion en/of salsa).

Lees dat Manuel Antonio het mooiste strand heeft …

Wat zou je aanraden van die twee en waarom :slight_smile: ?

Dankje!! groejtes Rosanne

Nou ik ga graag naar puntarenas omdat het maar een uurtje rijden is, maar ook omdat het weer nieuw leven begint te krijgen. Vroeger gingen de mensen met de trein naar Puntarenas, die is er al lang niet meer en de glorie van Puntarenas is een beetje vergaan, maar er is wederopbouw. Er zijn een aantal fijne stranden in beheer van de overheid, je betaalt welliswaar om je handdoekje in een baai neer te kunnen leggen, maar het is schoon, er zijn douches en toiletten en je kunt bbq’en (overigens net buiten de stad). In de stad legt steeds vaker een cruiseboot aan, dan is er ook wat meer volk :slight_smile:

Manuel Antonio vind ik een leuke plaats, goed te bereiden en het is gezellig. Het park heeft inderdaad mooie stranden, met brutale apen. Niet ver daar vandaan vind je Jaco, ook een gezellige badplaats, met welliswaar een iets minder mooi strand.

In Puerto Viejo heerst overigens meer een rasta cultuur, een relaxte reggae sfeer. Een heel groot voordeel van Puerto Viejo is dat het ver weg ligt van het vliegveld Liberia, waar een grote hoeveelheid vervelende amerikanen het land binnen komt en die nemen veelal niet de moeite om naar de andere kant van het land te gaan. Waarschijnlijk vlieg je op San Jose (Alajuela) en kun je de bus vanuit San Jose naar Puerto Viejo pakken. Het is even aankijken hoe het weer zich tegen die tijd ontwikkelt het is er eigenlijk altijd wel warm, een bui zul je waarschijnlijk niet ontlopen, maar het kan zijn dat je alleen 's nachts regen hebt.

Ik wacht het weer ook af om een weekendje met de tent naar Puerto Viejo te kunnen :slight_smile:

een leuk alternatief is Dominical, met kroegjes vlak bij het strand en een talenschool. Gezellig dorpje voor de toerist die van levendigheid houdt, maar geen massa-toerisme wil tegen komen.
Dominical ligt ongeveer 35 km ten zuiden van Manuel Antonio, en heeft ook een leuk natuurpark: hacienda Barú. Surfen wordt er veel gedaan en in de buurt zijn talloze uitstapjes te maken, bijvoorbeeld de Nauyaca watervallen. spectaculair!!!

veel plezier,
Otto
Ojochal
www.elmonofeliz.com

Hoi Rosanne,

in februari is het weer in Costa Rica in het algemeen overal schitterend.
Dus ook in Puerto Viejo waar je leuk en lang uit kan gaan en je vind er o.a. taal cussussen en prachtige stranden.
Tamarindo is erg amerikaans ingesteld en daar moet je van houden en vooral zin in hebben.

Heej Rosanne,
Wat grappig om te lezen van je plannen. Ik heb zelf precies zo’n idee! Wil graag in maart een week of 3 / 4 naar Costa Rica om een cursus Spaans te doen, maar vooral ook om te relaxen en ook nog wat van het land te zien. Ben ook nog aan het twijfelen tussen Puerto Viejo en Tamarindo… Heb jij inmiddels een keus gemaakt?