Eind februari 3 weken rondreizen in Costa Rica

Hallo allemaal,

Ik besef dat deze vraag al vaak voorbij is gekomen en hoop dat jullie alnog de moeite willen nemen om te antwoorden!
Eind februari gaan wij voor 3 weken naar Costa Rica. Tickets zijn al geboekt!
Wij hebben er onwijs veel zin in en hopen op een onvergetelijke vakantie. Ik ben al flink aan het rondneuzen op het forum en vind veel bruikbare informatie.
Wij hebben behalve de tickets niets geboekt, kan je rond die tijd makkelijk alles daar regelen of loop je grote kans geen slaapplaats oid te kunnen regelen?
Ook zou ik willen vragen of jullie nog goede tips hebben voor ons. Van een plaats die je echt moet bezoeken tot
?

Hoor graag van jullie!

Hoi Evy, vaak kun je goedkoper op pad als je alles ter plaatse regelt,excursies en tours zijn prima ter plekke te boeken via het hotel of direct bij het tourbedrijf.
Hou je van rafting- en kajaktochten? het gebied rondom Puerto Viejo de Sarapiqui staat centraal voor avontuur, activiteiten en een prachtige natuur.
Een bezoek aan de vulkaan Arenal mag je zeker niet vergeten tijdens je verblijf in Costa Rica,Evy!!
Deze vulkaan is nog steeds actief en dagelijks spuugt hij lava en stoom uit de krater.

1 like

De Arenal vulkaan spuugt al enkele jaren geen lava meer uit.
In februari is het hoogseizoen, je zult zeker aan de kust wat langer moeten zoeken naar een accomodatie.
Het is daarom verstandig dat je met een huurauto rond rijdt. Je ziet ook meer en kunt alles op je eigen snelheid doen.
Sommige parken hebben een bezoekerslimiet, je moet er dan erg op tijd zijn om nog binnen te kunnen.
Vele excursies kun je ter plaatse regelen.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

1 like

Georges Siam schreef:
Een bezoek aan de vulkaan Arenal mag je zeker niet vergeten tijdens je verblijf in Costa Rica,Evy!!
Deze vulkaan is nog steeds actief en dagelijks spuugt hij lava en stoom uit de krater.

Sorry Georges, maar wanneer was je voor het laatst bij de Arenal. Ik bewonder de manier waarop je iedereen enthousiast ontvangt en doorverwijst bij ‘Even voorstellen’ maar roep geen dingen die je niet nog recentelijk geverifieerd hebt. Laatste uitbarsting was in 2010.

Ook ik ben geen grote ervaringsdeskundige maar heb genoten van Rincön de la Vieja, Palo Verde, Tamarindo (schildpaddenexcursie) en Playa Samara (gewoon mooi)
Voor een bezoek aan Rincön de la Vieja vanuit Liberia kan ik je El Sol Verde (www.elsolverde.com) in Curubandé aanbevelen. Vlakbij de ingang van het park, leuke Nederlandse mensen, prima (budget) onderkomens, een vulkaan aan informatie en hulpvaardigheid. Zie reviews zoover en tripadvisor etc. (Mocht je ze mailen doe dan de groeten van Willem en Ageeth). Ook goede uitvalsbasis voor Santa Rosa NP.

Maar zoals ik al zei, een groot ervaringsdeskundige ben ik niet, wat dat betreft weten Johan, Monofeliz en Rumba veel meer. Volgens mij vinden die het ook niet erg als je ze een privé bericht stuurt.

1 like

Costa Rica is een prachtig land met name voor natuur liefhebbers. Er zijn veel vaste routes die gasten nemen maar ook nog veel meer plekken waar bijna geen toeristen komen.
Wij wonen in Sarapiqui wat een gebied is wat helaas vaak wordt overgeslagen omdat iedereen naar de vulkaan Arenal wil die zoals al eerder aangeven is al 3 jaar niet meer aktief is. Er is overigens op het moment geen een vulkaan die lava spugt in CR, de Turialba, Rincon de la vieja en de Poas vulkanen toen wel meer aktiviteit.
Mooie gebieden met geen massa toerisme en mooie plekken zijn dus o.a Sarapiqui, rio Celeste, Rincon de la vieja, San gerardo de dota, Corcovado, Piedras Blanco, dat vinden wij persoonlijk mooie gebieden. Ook plekken waar je in februari welk een plek kunt krijgen, langs de kust met name in Tamarindo, Manuel Antoinio, en de bekendere badplaatsen zul je iets langer moeten zoeken.

Prettige reis

1 like

Bedankt voor jullie reacties, ik zal ze zeker meenemen bij het plannen van een route!

Wij waren ook in Costa Rica in februari.Wel een georganiseerde reis.Maar hebben heel veel moois gezien.Kijk u best eens naar onze video op onze website:http://users.telenet.be/guidokestens/Costa_rica.html

Veel kijkplezier en hopelijk kan u hier plaatsen ontdekken die u zeker wil ontdekken.

Fijne reis toegewenst

Ria en Guido

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb een voorlopig idee van een route in mn hoofd. Zonder dagen oid omdat we gewoon willen kijken wat leuk is om langer/korter te blijven.

Dag 1 aankomst
Manuel Antonio
Drake bay (vanuit drake bay duiken bij isla del cano, en naar Corcovado)
Ergens de lange rit onderbreken (maar waar??)
Tortugero
Puerto Vieja
La Fortuna
Monteverde
Terug naar t vliegveld.

Is dit een beetje haalbaar en realistisch? Nog tips/aanpassingen hierin?
Nogmaals bedankt voor al jullie reacties!

Mooie onderbrekingen tussen Drake en Tortuguero zijn San Gerardo del Dota, waar je de Quetzal kunt zien
en de Orosivallei, een mooie koffievallei.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

1 like

Nog een maandje en dan is het zover! Heerlijk 3 weken reizen door Costa Rica
De route is al 1000x veranderd maar dit is het geworden:

• aankomst
  • tortugeuro
  • la fortuna/ El castillo
  • monteverde/ Santa Elena
  • manuel antonio
  • Bahia Drake (met uitstapjes naar Isla del Cano en Corcovado)

Dit word een beetje de leidraad van onze reis, al staat natuurlijk helemaal niets vast! Nogmaals bedankt voor alle tips en we hopen op een onvergetelijke reis door het mooie Costa Rica