Wij willen begin Februari voor 2 weken een reis maken door Costa Rica,ik wil graag weten wat een reëel reisschema is.
Ik heb een tweetal plaatsen die wij (beslist) willen zien Tortugeuro en de andere is Montezuma van horen zeggen van iemand die er geweest is ,aangezien dit aardig uit elkaar ligt staan wij open voor alle optie’s er tussen in.
We gaan een auto huren en lekker zelf alles bekijken en beslissen waar we willen stoppen etc…
Wij hebben er ergggg veel zin en horen graag van jullie!!
Een mooi reisschema voor 14 dagen is.
San José (1n) - Tortuguero (2 n) Sarapiqui (2n) La Fortuna (2n) Monteverde (2n) met de pont over bij Puntarenas Montezuma (3n) san José (1n)
Na wat topics te hebben doorlopen zijn wij tot de conclusie gekomen dat we absoluut het massa toerisme willen ontlopen.
Verder willen we graag veel dieren spotten,als ik daardoor onze route moet aanpassen doen wij het graag,mochten jullie tips hebben horen wij het graag.
Waar moeten we Bijv heen om nog schildpadden te spotten in Februari,en welk National Park vindt je veel kikkers?
Wij vinden het leuker om ergens te komen waar weinig toeristen heengaan,dan met zijn allen als een kudde ergens heen lopen.
Kikkers vind je in heel Costa Rica, maar het meest in Tortuguero en in Sarapiqui.
Mooie plekken die niet erg toeristisch zijn o.a. Sarapiqui, Boca Tapada, Caño Negro, Uvita, Ojochal, San Gerardo del Dota, de Orosivallei.
Ook over kikkers. In de regenperiode zul je misschien makkelijker kikkers tegenkomen (wat overigens niet geldt voor alle soorten) maar in februari kun je de bekendste kikkers van Costa Rica zeker bewonderen. Het gaat dan inderdaad om de laaglanden aan Caribische kust maar ook het zuiden van de Pacifische kust. Er worden in het land op veel plekken nacht- en dagtours aangeboden voor het spotten van o.a. kikkers. Bijvoorbeeld in toeristische plekken, als Arenal en Tortugeuro, kunnen deze soms je geld niet waard zijn. Probeer erachter te komen of de tour het geld waard is.
De must voor het spotten van dieren is toch zeker Corcovado. Dit natuurpark is de nummer 1-bestemming voor natuurliefhebbers.
Bedankt voor jullie reactie’s en adviezen,er is zo veel te zien dat ik bang ben dat we de route moeten aanpassen,Torteguero en Montezuma liggen dermate uit elkaar met alle moois er nog tussen in dat we maar is moeten gaan beslissen wat wel en wat niet kan in 15 dagen!
Met de tips van plaatsen die niet zo toeristisch zijn maar wel de moeite waard gaan wij absoluut wat doen,nu nog een basis route gaan bepalen!
Doe één ding in ieder geval niet: van de ene plek naar de andere plek racen, een nachtje hier, één nachtje daar. Dan zie uiteindelijk alleen maar asfalt. Kies een paar plekken uit, kies voor 3 of 4 nachten, en ga daar de omgeving verkennen. Leg niet alles van te voren vast. Als het niet bevalt ga je verder, is het reuze leuk, dan blijf je langer.
Veel plezier!