Reisschema Januari 2015

Hallo allemaal!

Wij zijn nog helemaal nieuw op het forum en hebben inmiddels al een hoop gelezen over al het moois in Costa Rica!
We hebben nog geen tickets, auto of hotels geboekt. We zijn van plan begin januari 2015 te gaan voor 3weken. Misschien zelfs iets langer omdat je toch zo’n 3 dagen aan reistijd kwijt ben.

We hebben nog geen schema bedacht, misschien kunnen jullie ons op weg helpen :slight_smile:
We vinden het niet erg om een stuk te rijden, maar we vinden het wel fijn om op meerdere plekken 2/3 dagen te blijven.

Ik kijk uit naar jullie ideeen!!

Een mooie trip is als volgt:
San José 1 nacht of 2 nachten als je de stad wilt bezoeken en bijkomen van de vlucht.
Tortuguero 2 nachten
Sarapiqui 2 nachten ( La Selva en Tirimbina) eventueel nog gaan raften
Arenal 2 nachten ( oude lavavelden, heetwaterbaden )
Tenorio 2 nachten ( Rio Celeste )
Rincon de La Vieja 2 nachten ( parkwandeling)
Samara of Playa Carrillo ( strand kan ook na Monteverde naar Tambor of Playa Teresa)
Monteverde 2 nachten ( nevelwoud, canopy)
Uvita of Ojochal 3 of 4 nachten ( Park Ballena walvissen, park Corcovado, caño Island, kleine strandjes )
San Gerardo del Dota 1 of 2 nachten ( Quetzal)
Alajuela

Johan

Ha Johan,

Bedankt voor je ideeen! Ik ga eens even uitzoeken wat het voor plaatsen zijn, er zitten er een paar bij die ik nog niet ben tegen gekomen :slight_smile:

Wauw, bedankt voor de tips, ik heb alles ‘even’ bekeken en het ziet er schitterend uit. Nu nog goed verdiepen in wat er allemaal te doen is.

Mijn vriend heeft diabetes en ik vraag me af of dit een probleem is bij bijvoorbeeld Corcovado. We nemen genoeg te eten mee voor onderweg, maar is er daar eventueel ook hulp als dat nodig zou zijn?

In Drake is een ebais (medische post). Maar als je in het park bent, ben je hier wel afhankelijk van de boot om je hier naar toe te brengen.
Bij een dagtocht ga je vanaf je hotel in Uvita, Ojochal o.d. per minibus naar Sierpe. Hier scheep je in naar het park (ongeveer 2 uur varen).
De parkwachters zijn geen medici. Hebben alleen een EHBO trommel.
Vanaf Drake gaan ook tochten naar het park. Je kunt bij Drake overnachten.
Het dichtsbijzijnde ziekenhuis is in Cortes. Vanaf Sierpe zo´n 45 minuten rijden.

Johan
www.costaricaopmaat.nl