ik wil ergens spaans leren, surfen en salsa dansen. Nu had ik gelezen over puerto viejo de talamanca. Is deze plaats leuk? wat kan ik hier verder nog allemaal doen? ik heb drie weken de tijd. Iemand tips? is het makkelijk om naar boco del toro te reizen vanuit puerto viejo? of andere leuke plaatsen? Weet iemand ook een goedkope taalschool in puerto viejo de talamanca?
Puerto Viejo is hartstikke mooi, maar je overschat de activiteiten denk ik als je er 3 weken wilt blijven. Het is een klein dorpje, met voornamelijk hotels en kleine barretjes. Het ligt een beetje aan het seizoen, maar vaak zijn de barretjes rond zonsondergang (en dat is al om zes uur) alweer leger.
Als je wilt leren surfen, dansen en nog eens spaans wilt leren dan zul je je zeker niet vervelen in die drie weken. Er zijn daar ook genoeg tripjes enz te boeken en ik heb niet gemerkt dat de barretjes rond 6 uur al leger waren , toen ik er was ging het vaak tot 3 uur door. Maar dat zal idd wel aan het seizoen liggen.
Je moet het plaatsje niet overschatten, het stelt niet zo heel veel voor maar ik ben er bij elkaar ook 3 weken geweest en ik heb me prima vermaakt.
En vandaar naar Bocas is heel eenvoudig hoor, gewoon de bus naar de grens pakken, lopend de grens over en daar weer een bus richting Bocas en dan nog een klein stukje varen, is binnen 4 uur te doen en zeker de moeite waard!
Via www.s-l-t.com kun je in Puerto Viejo de Spaanse taal leren. Is super leuk en goed. Heb hier zelf 3 maanden gezeten in 2010 en in 2011 al weer 3 weken. Ga aan het eind van het jaar weer terug voor de gezelligheid!
Via dit dorp is Bocas erg makkelijk te bereiken. Mocht je meer info willen hoor ik het wel!
Caribe Shuttle
Puerto Viejo de Talamanca, Limon, Costa Rica
Office: tel/fax 011 (506) 2750-0626
Mobile: 011 (506) 8849-7600
Maar zoals eerder gezegd; je kan ook gewoon met de lokale bus van Puerto Viejo naar Sixaola en dan loop je over de brug Panama in en neemt een bus naar Changuinola en dan een bus naar Almirante waar de boot ($4) naar Bocas is.
Dit reisje is niet ingewikkeld en is natuurlijk goedkoper dan John zijn shuttle.
Veel plezier met alle dans :cheer:, fietsen, snorkelen, spaanse les, yoga etc. etc. !
ik ga feb 2012 3 maanden naar puerto viejo heb bij hetanderereizen geboek voor spaanstaalcursus en vrijwilligerswerk. en daar zit ook elke week salsa les bij. Misschien is dat ook iets voor jou?