Hallo Allemaal,
nog eventjes en dan gaan we naar Costa Rica. Ik heb even een vraagje, weten jullie hoe het weer is in costa rica in februari? Wat voor kleding kunnen jullie ons aanbevelen? We gaan trouwens een rondreis maken.
mvg
Hallo Allemaal,
nog eventjes en dan gaan we naar Costa Rica. Ik heb even een vraagje, weten jullie hoe het weer is in costa rica in februari? Wat voor kleding kunnen jullie ons aanbevelen? We gaan trouwens een rondreis maken.
mvg
niemand? :was:
Ik heb je bericht verplaatst naar het Costa Rica forum. Je had het geplaatst in het Reisgenoten forum! Je kunt je berichten ook het beste een duidelijke titel geven, dan worden ze sneller gelezen.
Veel plezier in Costa Rica!
Hoi Britzen,
Wij zijn zelf net terug van een rondreis door Costa Rica! Echt een geweldig land! Een aantal van onze foto’s staat op Reishonger.
Heb je al een idee van de route? Want eventuele aanbevelingen hangen sterk af van het gebied dat je wilt gaan ontdekken.
Hallo,
nou wij hebben een reis op maat gesteld, zo even uit mijn hoofd:
3 Torteguero
dan naar cahuita
dan naar puerto viejo
dan cahuita en omgeving
dan puerto viejo de sarapiqui
La fortuna / Arenal
Lafortuna en omgeving
monteverde
playa samara
schiereiland nicoya
(18 dagen reis)
wat voor kleding droegen jullie eigenlijk?
groetjes
p.s. ik zie dat je uit dordrecht komt, is niet ver van ons vandaan
februari is aan de Pacific kust droog en warm. In Guanacaste, het noordelijke gedeelte soms gortdroog en erg warm. Aan de Caribische kant kan het misschien wat regen geven, dus relatief koeler. In de bergen zo’n 22 graden, 'svonds afkoelend naar soms wel 6 graden. Aangezien CR 8 microklimaten telt kan het overal anders zijn. Neem dus vooral zeer luchtige kleding mee, makkelijke slippertjes, een paar wandelschoenen die snel weer droog zijn ( grote lederen bergschoenen worden maar langzaam weer goed droog). Neem een vestje mee voor als je op koelere plaatsen bent, zoals Monteverde.
Neem zonnebrandolie en aftersun mee en een pet.
Langs de Caribische kust is Manzanillo een aanrader. Een klein dorpje, nog lekker rustig en een fantastisch strand. Faya Lobi is een leuke B&B in Manzanillo, nog geen 5 minuten van het strand. Maar om al die plaatsjes langs de Caribische kust te gaan bezoeken is misschien een beetje veel.
Manuel Antonio heeft een leuk park met veel dieren, maar persoonlijk vind ik het er een circus. Horde mensen in het park met een officiele gids of ilegale gidsen zwerven door het park. Eigenlijk mogen er maar een beperkt aantal mensen het park in, maar daar wordt de hand mee gelicht. Er zijn heleboel andere parken die een stuk rustiger en “natuurlijker” zijn.
Wat zuidelijker (uurtje rijden) van Manuel Antonio kom je in het gebied Costa Ballena ( Dominical-Uvita-Ojochal) met het park Marino Ballena. Vandaar uit kun je tochtjes op zee maken om er de dolfijnen maar vooral de walvissen te gaan spotten. Die beesten wegen wel zo’n 20 tot 30 ton en zijn 15 meter lang. Erg mooi om te zien, vooral als ze uit het water springen! Mooi gebied met veel te doen: mooie watervallen, mangroven met krokodillen, kaaimannen, ara’s, luiaards en allerlei soorten apen.
veel plezier!
Otto
www.elmonofeliz.com
Wij hadden vooral kleding bij ons voor als het warm zou zijn en voor 's avonds een lange broek en een shirtje met lange mouwen voor de muggen. In de bergen kan het inderdaad erg afkoelen 's avonds, dus voor daar is een vestje wel lekker. Een regenjas voor als je ineens een regenbui krijgt is ook wel fijn en lekker licht om mee te nemen.
Tussen de oost- en westkust ligt een rij hoge bergen waar de regen als het ware door blijft hangen. Als jullie gaan, blijft de regen als het goed is aan de Caribische kust hangen. Bereid je de eerste dagen dus maar voor op een hoop regen, maar de temperatuur zal wel goed zijn.
Bij de Arenalvulkaan en Monteverde is het altijd een stukje koeler. Ik verwacht dat je bij Samara en op het hele schiereiland heel mooi weer zal hebben.
Wat Otto ook al zei, neem dus vooral luchtige kleding mee en een vestje voor als je op koelere plaatsen bent. Als je dat leuk vindt, laat dan nog even weten hoe je het gehad hebt!