Beetje vreemde titel, maar ik vroeg me af , mischien kunnen we elkaar tips geven over levensmiddelen, hapjes, koekjes ,chocolade en alles wat we qua etenswaren meenemen naar onze askim.
En dan bedoel ik waar koop je hallal en/of varkensvrij?
Ik had bvb van Mutlu begrepen dat de Lidl prima chocolade verkoopt.
Mischien hebben jullie meer tips. Wat er bij welke supermarkt te krijgen is?
Ik neem nu elke keer hetzelfde mee, de bekende stroopwafels en idd de Lidl choco.
Het zou leuk zijn een keer wat anders in mn koffer te kunnen proppen.
MissyMay > Een hele halal lijn, nou dat is wat ben benieuwd wat ze allemaal hebben, ik loop daar en bij de jamin ff binnen. Ik heb voor t eerst in lange tijd een zaterdag vrij, en dat wordt shopdag voor askim.
Even een vraagje… Ik was gisteren bij de AH en inderdaad in heel veel productren zit varkensgelatine…
Maar hebben jullie enig idee wat transvet is? Ik heb al gezocht op google, maar kom er niet echt goed uit. Is dat ook iets van varkens? Als dat zo is, dan mag ik M. dus gaan vertellen dat hij geen paprika-frietjes meer mag…
jemig nu ik al die dingen lees begin ik echt kei hard te twijfelen aan wat ik zou gaan kopen… mijn ouders vinden het natuurlijk weer grote onzin die zeggen dat proeft hij toch niet maar kom op wel even beetje respect toch? dus ik ga halal shoppen hahaha!
jamin is goed idee. En chocolade van dirk van de broek zal ik ook eens zoeken.
maar weten jullie zo toevallig of er in stroopwafels iets varkens achtigs inzit!! haha ja ik twijfel nu over alles:O
dank jullie well
michelleeee het gaat niet om of ze het proeven of niet het is in hun geloof gewoon verboden, dus daar hou je rekening mee!!! net als dat je geen kersenbonbons met alcohol gaat geven of een fles rum… dan mag je askim misschien alcohol drinken, maar van het geloof mag het niet dus daar hou je dan rekening mee!
nee stroopwafels zijn gewoon halalproof
dan heb je zeebanket van de liddl erg lekker en ook halalproof.
dan dus blijkbaar de jamin, wat ik ook niet wist.
vooral spekjes dropjes winegums en dat soort dingen zit gilletine in en dat is gemaakt van botten van beesten en aangezien varkens het goedkoopste zijn zullen die het meest gebruikt worden dus vandaar dat we die niet kopen voor islamitische mensen!
succes meis, stroopwafels en chocola altijd goed!!!
haha dankje wel voor de tips ga ik morgen meteen kopen.
Ja daar heb je gelijk in hoor en ik ben het daar ook mee eens vandaar dat ik hier even informeer.
maarja me familie laat ik daar me mond maar over houden pfff haha!
maarja bedankt voor de tips die zeevruchten van lidl zijn inderdaad ook heel lekker dus die neem ik ook mee! xxx
Shit… Ik heb ook inkopen gedaan bij de jamin… Ik heb chocolade letters en hartjes voor hem gekocht en niet met het idee dat daar iets in kan zitten… De doos is al helemaal dicht geplakt…
Haha nee die heb ik er maar niet bij gedaan… Ik liep wel in de Jamin toen een vriendin ineens een varken pakte van marsepein haha maar dat leek me ook niet zo’n goed idee ! Hihi…