Waar je ticket kopen?

Waar kan je het beste je ticket kopen, wie heeft een goede kwaliteit prijs verhouding gouden tip?
Ik bedoel dus gewoon naar een willekeurig reisbureau, bijv Tourkoop of via Schiphol website… of…?
Is het financieel gezien beter om je ticket terug naar Nederland pas in Indonesie te kopen? Of kan je beter een retour kopen in Nederland?
Ik wil 1 juni aanvliegen op solo en 1 juli terug vanuit Bali.

Bedankt alvast.

Om te beginnen zou ik nog even wachten met boeken. Op dit moment zijn er weinig tot geen aanbiedingen voor vluchten in juni. Meestal komen die nog wel voorbij in januari.
Wanneer je zo’n aanbieding boekt, maakt het weinig uit waar je die boekt; de prijzen zijn gelijk. Je kunt dus gewoon via internet boeken bij vliegtarieven.nl, vliegwinkel.nl, worldticketcenter.nl etc. Op deze sites staan ook altijd de actuele aanbiedingen. Het enige wat nog wel verschilt zijn de boekingskosten. Daar kom je pas achter als je alle vluchtgegevens hebt ingevoerd. Daarna krijg je een totaaloverzicht van de kosten inclusief alle boekingskosten. Op die manier kun je dan verschillende sites vergelijken.
Wat ook nog kan schelen is vertrekken vanaf dusseldorf ipv amsterdam. Een andere optie die je geld kan schelen is een retour naar Kuala Lumpur boeken en vervolgens met AirAsia naar Solo vliegen en vanaf Bali weer terug naar KL.
FF gecheckt bij vliegwinkel.nl heen 1 juni terug 21 juni:
AMS-Solo/Bali-Ams 1047 euro met singaporeair
Ams-KL/KL-Ams 830 euro met malaysian
Dus-KL/KL-Dus 716 met emirates (overstap in Dubai)
KL-Solo/Bali-KL 85 met airasia

Nou ik dit zo heb opgezocht, zijn de tarieven zo gek nog niet…

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Raoul

Bedankt voor de informatie. Is het niet lastig om je ticket naar bijv Solo in Kuala Lumpur pas te boeken? Is Kuala Lumpur ook een leuke stad om te bezoeken? Interessante website overigens ketut.nl
Groet

Niet wanneer je dat van te voren boekt via airasia.com
Het kan wel lastig zijn om het daar te doen omdat vanaf KL bij mijn weten alleen AirAsia op Solo vliegt. Wanneer dat vliegtuig vol zit, heb je dus pech. Maar het kopen van een ticket daar is niet zo moeilijk hoor, zeker niet op het vliegveld (net als een treinkaartje bij ons).
Wij zijn 1x in KL geweest. Er zijn mensen die die stad helemaal super vinden, maar ik vond hem niet zo bijzonder. Wel aardig om een dagje door heen te lopen, maar ik spendeer mijn vakantie liever ergens anders. Ben niet zo van de grote steden in zuid-oost Azië op Bangkok na dan.

Ikzelf heb besloten naar Indonesie te vliegen in de zomer. Mogelijk zijn er op SOlo nog wel specifieke aanbiedingen maar lijkt me dat je iig eerst naar Kuala Lumpur of Singapore zou moeten vliegen. Uit eigen ervaring weet ik dat airasia erg prettig is! En GOEDKOOP!

Ikzelf ga via Bangkok en blijf daar dan op heen en terugreis een paar dagen (ik heb nl 6,5 week) dan via airasia naar Bali (via KL) em dan daar wat rondtrekken.
De meeste tickets via aisrasia zijn tot zeg een week voor vetrek nog te boeken (maar dan wel duurder net als bij easyjet) echter op Bali vliegen is een ander verhaal dus dat ga ik volgende maand vastleggen.
(vanuit Java is de boot naar Java ook een goede optie- en je kan de bus nemen naar Bali die gaat dan ook met de pont mee) -oja en als je in die hoek bent…dan is Kawah Ijen ook een hele mooie excursie (kan je boeken vanuit Jogjakarta of bij Bromo zelf)

btw in Indonesie en op Java zelf is het heel makkelijk tot enkele dagen van tevoren een lokaal vluchtje te regelen.