Net terug uit Nepal, ben ik op zoek naar een mooie plek voor de volgende vakantie.
Wie helpt mij met ideeen?
Nepal vond ik mooi maar te toeristisch, de Bergen waren fantastisch maar te druk en helemaal op de tourist gericht.
Vorig jaar was ik in Sri Lanka en dat was echt geweldig. de mensen nog zien zoals ze echt leven, en beter te bereizen.
Ik zoek dus een land waar ik als vrouw alleen goed kan reizen. Waar het nog behoorlijk authentiek is.
Vakantie is juli/augustus 2014 - 4 weken. Hierdoor valt azie af ivm regenseizoen.
Wat dacht je van Kenia? Ik woon hier sinds april 2012 permanent in Ukunda, ben getrouwd met een Keniaan en sinds november 2013 moeder van ons prachtige dochtertje. Ben sinds ik voor het eerst in Kenia kwam helemaal verliefd op het land. De supergastvrije, vriendelijke, altijd lachende mensen, het prachtige landschap, fantastische wildlife, muziek, dans, cultuur, de mooie stranden zouden jouw vakantie denk ik echt uniek kunnen maken!
Juli en augustus zijn hier officieel de wintermaanden, maar zeker hier aan de kust is het dan nog steeds minimaal 26 graden. Het regenseizoen is in principe april/mei, dus dan al voorbij!
Zoals in veel afrikaanse landen, kan je hier best alleen heenkomen (heb ikzelf ook gedaan), maar moet je je gewoon aan een aantal basisregels houden qua veiligheid. (Niet alleen in het donker over straat, niet opvallend met dure spullen, volle portemonnee ed op straat lopen, enz)
Als je dat leuk vindt kan ik je ook het lokale leven laten zien, meenemen naar een dorpje en met andere lokale uitjes/safari etc helpen. Ben je geinteresseerd stuur me dan gerust een persoonlijk berichtje!
Groetjes Marriette
Sent from my LG-P990 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Damn! Dat is wel heel veel. Wij zijn een aantal maal in de regenperiode in Thailand geweest en hebben eigenlijk altijd het weerbeeld gehad zoals ik omschreef. We hebben vast altijd geluk gehad…
Niet in heel Azië is het regenseizoen in onze zomer. In Indonesië begint het regenseizoen juist in oktober.
Als je weinig toeristen wilt, dan moet je niet in onze zomer op vakantie gaan. Iedereen die in de bouw of het onderwijs werkt gaat dan op reis, iedereen die een partner heeft die daar werkt, iedereen die een studie doet én iedereen met kinderen tussen de 4 en de 18. En dan niet alleen de Nederlanders, maar alle Europeanen en Australiërs (al hebben die wintervakantie dan).
Ik ben zelf in de zomermaanden in Nepal geweest, en inderdaad, het kan regenen. En inderdaad, op sommige plekken is het toeristisch. Ik heb ook op zat plekken geweest waar het niet toeristisch was, toeristen kun je altijd wel vermijden.
Je kan ook een rondreis plannen door Egypte en Jornadie, al is het daar erg warm in de zomer.
Zuid-Afrika is ook mooi, al is het soms ook touristisch.
Indonesie heeft eilanden waar bijna geen touristen komen. Net als de Filipijnen , al heb je daar ook regen en soms een tyfoon in onze zomer.
Estland, Letland & Litouwen zijn idd erg mooi én verscheiden. In de drie prachtige hoofdsteden, Talinn, Riga & Vilnius, kan het aangenaam druk zijn, maar elders is het overwegend rustig en verrassend authentiek. Een aanrader …
Ik hoor de laatste tijd veel positieve verhalen over de schoonheid van Colombia. Schijnt een land in opkomst te zijn. Dus als je het massatoerisme voor wil zijn moet je niet te lang wachten