Als verrassing kwam er deze week op eens Costa Rica te voor schijn als eventuele volgende werk en woonplek en ik ben me nu dus snel aan het orienteren, vooral omdat we met onze tieners gaan.
Ik heb al even rond gekeken naar de scholen en kom uit bij de American International School, vooral omdat mijn oudste aan een amerikaanse universiteit gaat studeren over 2 jaar. Ze gaan nu allebei al naar twee talig onderwijs (Engels-spaans), en we wonen momenteel in Spanje, en zowel Spaans als Engels is dus geen probleem.
Mijn grote vraag is, wat is de beste plek om te wonen als ze daar naar school zouden gaan? School is in Ciudad Cariari (La Asuncion de Belen - Heredia), dus wat zouden de meest ideale wijken zijn om goed te kunnen wonen, condominium of niet, enz…
Ik ben helemaal niet voorbereid op dit, ik dacht dat de volgende stap de US zou worden, maar het blijkt dus van niet en het schijnt dus binen een para maanden zover te kunnen zijn. Dus alles wat ik op voorhand al vast kan weten, helpt me enorm.
Ik zou het heel erg op prijs stellen als jullie me een eindje op weg zouden kunnen helpen. Hoe vinden jullie het trouwens om daar te wonen?
Alvast heel erg bedankt,
Monique