studenten accommodaties

Hallo allemaal!

Mijn naam is Jeanine Willemse, en in september ga ik stage lopen in San José, Costa Rica. De eerste maand wil ik verblijven bij een gastgezin, maar daarna zou ik graag een studio/appartement/studentenkamer willen huren. Dit moet echter wel betaalbaar zijn (lees: max 350 euro). Ik heb nogal moeite met het vinden van sites waarop dit mogelijk is. Heeft iemand tips over betaalbare verblijfplaatsen?
Mijn stage bedrijf ligt tussen de wijken Pavas en Geroma (als ik het goed zeg?)
Ik zie graag jullie reacties verschijnen!

Groetjes,

Jeanine Willemse

Wat het een en ander denk ik makkelijker voor je maakt is om geen ruimte te zoeken in San Jose maar in Heredia. Het ligt vlakbij San Jose en is leefbaarder, en een stuk goedkoper. In San Jose zitten moet je eigenlijk niet willen, tenzij je niet anders kan, eventueel zou je naar Escazu of Santa Ana kunnen kijken waar meer buitenlanders (expats) zitten, maar nie goedkoop is. Sowieso zijn verhuurders er niet bang voor om buitenlanders flink uit te melken qua huurprijzen dus je veelal prijzen van $500 zien, maar je moet voor $400 incl. wel iets goeds moeten kunnen vinden, gemeubileerd en al.
Woonruimte zul je bijna niet op internet vinden, de meeste zaken worden aangeboden door briefjes in de supermarkt op te hangen, en misschien her en der iets op mercado libre.

Kijk even hier: http://onstagelatijnsamerika.com/
Wellicht kunnen zij je helpen aan huisvesting in Costa Rica.

Saludos,
Sole