Ik ben van plan om naar Australie te gaan en voor het thuisfront een site bij te houden, nu dacht ik eerst aan waarbenjij.nu maar ik kom er nu achter dat je hier voor foto ruimte moet betalen…
Heeft iemand een goed alternatief? zelf een site maken gaat me niet lukken, heb geen verstand van dat soort dingen.
Nadeel van waarbenjij.nu is dat je maar 10 foto’s ofzo kunt uploaden. Ik gebruik zelf Reismee.nl Daar kan ik gratis 400 foto’s uploaden en de layout ziet er ook goed uit.
Mijn reisblog heb ik al jaren bij Travelpod: www.travelpod.com
Onbeperkte ruimte voor foto’s en video’s en je kunt hem leuk linken met Facebook (ook onontbeerlijk op reis uiteraard).
Ik heb de mijne in Travelpod. Na veel onderzoeken en testen voor deze gekozen omdat je zelf kan kiezen welke foto je tussen de tekst laat verschijnen en waar. En omdat er een kaartje bij verschijnt met waar je bent.
En ook omdat de software niet heel zwaar is, en het dus ook redelijk goed werkt op een trage computer / met traag internet zoals je natuurlijk op reis vaak tegenkomt.
Verwijs vanuit je weblog naar een site waar je foto’s opstaam zoals bijvoorbeeld Picasa of Flickr.
Je kunt voor je reis ook voor een jaartje een domein naam + webruimte(±35 euro/jaar) kopen en daar een weblog op installeren (bijvoorbeeld ’ wordpress’). Er zijn veel thema’s en plugins voor te downloaden, en je zit minder snel met een limiet voor foto’s!
je geeft aan weinig verstand van ‘dat soort dingen’ te hebben…
Ik wil je best even helpen met installeren van site want dat is niet zoveel werk, als dat eenmaal draait werkt het bijna hetzelfde als waarbenjij.nu of 1 van die andere website’s.
Ik heb een blog bij Wordpress. Geen echte reisblogsite, en dat merk je aan het feit dat je b.v. niet eenvoudigweg een kaartje kan toevoegen aan je blogpost, zoals wel kan op waarbenje. Verder wel heel makkelijke, overzichtelijke, maar toch uitgebreide blogsoftware met veel opties. Je kunt mensen laten intekenen op je blog zodat ze automatisch een nieuwe mail krijgen bij een nieuwe post en je kunt je blog koppelen aan je Facebook- en Twitter-account. Heel gemakkelijk! Ook foto’s en filmpjes toevoegen is eenvoudig. Voor mij is het een aanrader! Ter illustratie: hier klikken voor mijn blogje.
vroeger wel eens wat bijgehouden op waarbenjij.nu maar dat beviel slecht eigenlijk overal beperkingen op. Tegenwoordig heb ik gewoon mijn eigen (wordpress) blog en plaats ik mijn foto’s op flickr of mijn eigen server.
de weblogs van Reismee.nl zijn inderdaad heel fijn. Het uploaden van verhalen en foto’s (ook altijd leuk voor het thuisfront) kost weinig tijd en zijn duidelijk vormgegeven. Bovendien werkt het heel makkelijk en kun je na thuiskomst ook nog eens fotoboek laten maken van je verhalen en foto’s, een superleuke herinnering!
Mijn naam is Sanne van de Ven en ik ben studente aan de Katholieke Universiteit te Leuven. Momenteel ben ik bezig met een onderzoek over reisblogs als onderdeel van mijn masterproef voor de opleiding Master in Science of Tourism.
Tijdens mijn onderzoek wil ik inzicht verkrijgen in het gebruik van reisblogs en de beleving van reisbloggers. Daarvoor zou ik u willen vragen of u een korte vragenlijst in wilt vullen. De vragenlijst bestaat uit een veertigtal vragen, zowel open als gesloten vragen. Het invullen van de vragenlijst zal slechts vijftien minuten van uw tijd in beslag nemen. Tijdens het invullen van de vragenlijst, verschijnt er een balk, waarmee wordt aangegeven hoe ver u bent met het invullen van het totaal aantal vragen.
Om naar desbetreffende vragenlijst te gaan, kunt u klikken op de volgende link:
Bij voorbaat al een hartelijk dank voor uw medewerking.
Sanne van de Ven
Studente aan de KU Leuven
Master of Science in Tourism
Ja ik zit ook nog steeds bij Travelpod, hun app werkt ook super. Heel makkelijk om via de app foto’s te uploaden, en je blog bij te werken. Je kunt ook offline werken en het later live zetten als je wifi hebt. http://blog.travelpod.com/members/cecilia74