Via de zoekfunctie kwam ik voornamelijk terecht in allerlei reisblogs…maar ik wil juist onze eigen reisblog gaan maken! Welke (gratis) site bevelen jullie aan? Een mooie layout is fijn, maar vooral gebruikersvriendelijk is belangrijk, zoals het gemakkelijk kunnen uploaden van foto’s en eventueel ook de mogelijkheid om offline verhalen te typen.
Ik heb alle hierboven genoemde mogelijkheden bekeken. Ik zou echter graag een site willen maken enkel voor vrienden en familie, is dat mogelijk b.v. met een wachtwoord of dat je alleen toegang hebt als je uitgenodigd bent?
Daar kan het ook! Moeten mensen wel lid worden van wereldwijzer en vriendjes met je worden. Zet je de instellingen zo dat alleen hun ze kunnen zien. Nadeel is wel dat je lezer lid van wereldwijzer moeten zijn, voordeel is dat het gratis is.
Ik ben heel blij met travelpod.com (ik gebruik gewoon de gratis versie), vooral omdat hun app briljant werkt. Je kunt daarin offline je blog bijwerken en zodra je weer ergens wifi hebt, uploaden. Ook foto’s toevoegen is een eitje. En hij markeert in een plattegrond waar je bent.
Voorbeelden zie je via mijn handtekening.
Ik weet niet of je het kunt afschermen voor niet-vrienden, wellicht wel. Maar dan kun je beter gewoon e-mails sturen toch??? Waarom moeilijk doen met een site op het ‘world wide web’ wanneer niemand van die ‘world’ het mag zien?? Maak gewoon een distributielijst in je mail en klaar is kees.