Online dagboek!!

hoi

ik ben eigenlijk benieuwd wat voor online reisverslag jullie gebruiken
ik weet dat er meerdere mogelijkheden zijn
maar ik ben eigelijk benieuwd welke gebruiksvriendelijk zijn |?
gratis zijn ?
waar je makkelijkfoto’s op kan zetten ?

site’s waar je jezelf een ongeluk moet zoeken nodigd niet echt uit om te lezen

welke kunnen jullie me adviseren of welke zeker niet te gebruiken !

hoi
Ik gebruik shareyourstory.nl. onderaan in mijn handtekening zie j emijn link, kijk maar eens.
ik vind het een makkelijke site. j ekan kopjes van verschillende reizen maken en je heb een bepaalde ruimte voor gratis foto’s. vorig jaar was er een actie dat je hotel/guesthouses kon aanmelden. en een beoordeling geven. per beoordeling kreeg je ruimte voor 10 foto’s extra. weet niet hoe dat nu is. je kan ook ruimte bijkopen voor een klein bedrag die onbeperkt geldig blijft.
ik zet mijn foto’s eigenlijk altijd op flickr.com. dat hoort bij Yahoo en dat is als je een basis hebt ook gratis. dan kan je tot 100MB per maand gratis oploaden, dit kan best veel zijn als je een 5-7 MP camera gebruikt. ook deze site staat in mijn handtekening dus ga eens kijken (let op ik ben pro gebruiker van flickr dus betaal 10 dollar per jaar om onbeperkte ruimte te hebben)
als je nog vragen hebt hoor ik ze wel
groetjes lotte:wereld:

dank je wel ,zal eens kijken

ReisMee is een speciaal dagboek voor reizen. Ook de mogelijkheid om foto’s te plaatsen en om anderen een overzicht van jouw reis te geven. Tevens staat er bij iedere bijdrage bij vanuit welk land je die hebt geplaatst. Ook fijn: Nederlandstalig en geen opvallende reclame (minilinkje onderaan de pagina)! Tot slot is ReisMee ook aan WereldWijzer gekoppeld, dus forummers zien het op deze site meteen als je een nieuw bericht hebt geschreven.
Eenzelfde site, maar zonder extra ‘reisopties’ is blogspot, een site met al een heleboel leden.
Dan heb je blogsites als Wordpress en zelfs op MySpace/Hyves/MSN Live Spaces/vergelijkbare sites kun je een dagboek bijhouden.

Met geen van allen ervaring als schrijver. Ik heb mijn eigen domeinnaam, eigen webruimte, eigen website, eigen websoftware. Ooit een dagboek voor in de VS bijgehouden: zelf een php-scriptje voor geschreven. Maar hier betaal ik uiteraard ook wel voor (kost een paar tientjes per jaar, maar dan heb je ook alle ruimte en gegarandeerd reclamevrij).

je kan bij reis mee
ook een weblog maken wat is dat dan meer of minder dan een reisdagboek ?

Voor zover ik kan zien, biedt ReisMee slechts één variant aan, genaamd de “reisblog”.

Een weblog (of kortweg: blog) is een hippe internetnaam voor wat eigenlijk een digitaal dagboek is. Eigenlijk geen verschil dus.

dank je voor de info

het wordt echt alle twee aangeboden

dat soort vragen zou ik niet kunnen verzinnen ,als het niet ergens letterlijk staat ,
ik ben nogal een digibeet nl

een mailtje en een foto lukt nog net maar dan houd het al snel op

:confused:

hoi
je hebt ook nog waarbenjij.nl. heb ik zelf geen ervaring mee maar een vriendin van mij had die en zijn was wel tevreden.
misschien kan je bij de verschillende je allemaal aanmelden en dan kijken welke je het beste bevalt met berichtjes schrijven en foto’s plaatsen enzo.
groetjes lotte

Na een web-log en blogspot ben ik inmiddels bij wordpress.com aanbeland. Het voordeel is dat je je weblog zelf kunt indelen en er echt je persoonlijke touch aan kunt geven.

Bij blogspot hing ik er zelf een picasaweb fotoalbum aan vast. Bezoekers zien dit verschijnen in de zijbalk en kunnen dan doorklikken. Helemaal gratis en je kunt veel plaatsen! Ik heb zelf een lijst met contactpersonen aangelegd in mijn hotmail die ik af en toe een mail stuur als ik een update heb gemaakt.

Ben je er al uit wat het gaat worden?

heb als probeersel bij reismee een blog gemaakt

maar ik vind het een criem om deze tevoorschijn te halen

vanuit google ?

beetje vreemd , ik had verwacht dat dit heel simpel zou zijn

als je een nummer 1 positie op google wilt hebben moet je er gewoon voor zorgen dat er een paar duizend internet sites een link naar jou reismee site hebben staan.

meer is het niet

**há **




**ja dat zou wat zijn ,dat wil ik de rest van de wereld gewoon niet aandoen **
ik had verwacht als je de naam van je blog zou inkloppen dat het er dan wel zou uitkomen !
maar geen enkele herkenning : dus zoveel moeite zou het dus niet zijn ???


**willem **

Als je op den duur meer inhoud in jouw blog hebt staan en je zoekt met slimme zoekwoorden, dan kan men je snel vinden op google.

Als je op vakantie gaat naar Afrika volgend jaar:
“Willem Tel” Afrika 2010 reismee
Dikke kans dat je bovenaan verschijnt! :wink:

dank voor je info