Waar een reisblog bijhouden?

Dank je.
Wat alleen niet kan in de app is bewerkingen zoals vet, schuingedrukt. Of je moet code typen (je ziet vanzelf in vorige verhalen, hoe die code eruit ziet).
Oh ja en de app werkt op een iPhone wel goed maar ik geloof op een iPad bagger! Maar dat komt doordat heel veel sites en apps niet goed werken op een iPad omdat die geen flash leest ofzo. Ik snap de hype van iPads dan ook niet… Alles wat ik wilde doen op de iPad van m’n vriendin, lukte niet. Bijvoorbeeld de publiceerknop zat verborgen onder het tekstvak dus je kon wel typen maar niet publiceren.

Dan moest ik alsnog naar een internetcafé. Ik zou eerder een minilaptop aanraden voor mee op reis.

Wij wilden het graag bjihouden via www.reismee.nl, die site ligt al bijna 2 weken plat. Zodra die weer up is verwijder ik ons blog (voor onze komende reis naar Australië in Oktober) en ga overstappen naar www.travelpod.com.

Ziet er stukken beter uit

Zijn er inmiddels mensen bijgekomen met nieuwe ervaringen? En weet iemand misschien welke blog werkt met wachtwoordbeveiliging voor je lezers?

Bij heel veel van de genoemde sites hierboven kun je kiezen voor een wachtwoordbeveiliging.

Ik heb zelf nog steeds een eigen site (dus niet via een platform), maar inmiddels ook wat ervaring met wordpress. Werkt in principe best goed.

Ik ben momenteel per optie de mogelijkheden een beetje aan het bekijken.
Beknopt (niet volledig) overzicht voor wie het handig vindt:

waarbenjij:

• gratis 150 foto’s, daarna ruimte bijkopen
  • heeft een app
  • wachtwoordbeveiliging
  • niet de mogelijkheid om een kaartje met route toe te voegen??

reismee:

• 200 foto’s, daarna ruimte bijkopen
  • wachtwoordbeveiliging
  • routekaartje

travelpod:

• uploaden zonder limiet
  • app
  • routekaartje
  • bijna 40 dollar bijbetalen voor een wachtwoord

around the globe:

• onbeperkt foto’s

travelblogs.mapquest.com:

• app
  • routekaartje

Zit ook nog best een verschil in ‘geliktheid’ van de sites. Ene ziet er veel simpeler (soms ook lelijker) uit dan de ander. Maar das natuurlijk persoonlijk. Ik slaap er even een nachtje over :slight_smile:

Heb je enige ervaring met Wordpress? Ik hield destijds een blog bij via gaatverweg.nl en dat werkt via Wordpress

Ken het enkel van naam. Kennis tipte me daar ook over maar zei erbij dat je wel even moet “leren” ermee te werken?

http://reisblogvergelijk.nl/

Ik ben nu een paar jaar verder nog steeds heel tevreden met Travelpod.

Heb hem ook aangemaakt! :slight_smile:

Kijk ook eens bij reiskrabbels.nl
hier hou ik mijn gratis blog met wachtwoord bij.
met kaart en natuurlijk ruimte voor foto’s en filmpjes.
ben er tevreden mee!

Die ken ik niet. Ik heb inmiddels toch maar een ‘reismee’ gekozen. Startpagina vond ik er niet zo mooi uitzien maar je eigen pagina wel :slight_smile: