Waar de beste wisselkoers?

Waar kun je het beste wisselen? Hier in NL, vliegveld in Jakarta, een wisselkantoor ergens, een bank of gewoon pinnen? Ik wil ook wat contant meenemen (~€500), maar een vriend van mij gaf aan dat ik het beste niet teveel contact mee kan nemen, omdat je beter kan pinnen. Dit zou volgens hem de beste koers opleveren…

Hello Joey87
Inderdaad, pinnen is het gemakkelijkste en je krijg een goede koers; zorg alleen dat je genoeg rupiah hebt, in geval van dat je ergens “landt” en er is geen ATM en ze nemen ook geen CC aan: dorpjes, kleine locale restaurants, souvenirs, “tuk-tuk”'s, locale transport,enz.
Groetjes
Sopirla>>>

Dankje voor je antwoord!

Dan neem ik maar niet te veel contant mee en ga ik daar maar pinnen en mijn cc gebruiken! :slight_smile:

Geniet van je reis, Indonesië is fantastisch:INDONESIA
Groetjes en “Goede reis!”
Sopirla>>>

Thnx! Gaat helemaal goed komen denk ik! Wel spannend om op de bonnefooi door Java te trekken, want ben nog nooit in Indo geweest! :o

Joey87
Weet je hoe ik reis? bagage maken + tickets en dan “goede reis”. Het maak me niet uit waar ik naar toe reis.
Wees niet bang in Java, het zijn moslims maar geen fundamentalisten (toch geen 100%).
In Indo, zijn mensen vriendelijk maar laat je niet “afpluimen”.

Ben vorig jaar 2 keer in Thailand geweest en daar kom ik wel overal… Weet wel hoe ik mijn weg moet vinden daar en hoe de cultuur een beetje is… Bij Indo moet ik dat nog gaan ondervinden…

Gelukkig ga ik de 1e paar dagen naar een kennis die daar woont, dus die kan me wel wegwijs maken gelukkig! :wink:

Moeten de eerste 2 weken wel snel reizen… Planning is: Jakarta -> Bandung -> Pangandaran -> Yogyakarta -> Malang -> Laatste week naar Sanur

Het begint goed en dan moet je “gas” geven; ppppfffff, ik hou niet van snel reizen, ik ben op vakantie ! (altijd 5 weken, voor minder ga ik niet!).
Maar als je kennis hebt in Jakarta die je opvangt, dan ben je een hele eind verder.

5 weken gaat me niet lukken… moeten het in 3 weken doen helaas! :wink:

Eerste 2 weken willen we de wat bekendere plekken zien op Java (Borobodur, Bromo etc…) en een goede indruk krijgen van het land… Daarom willen we de laatste week ook lekker niks doen op Bali… Als we een beetje een idee krijgen van alles, dan is het eventueel de volgende reis makkelijker om te bepalen waar je naartoe wil gaan etc…

We willen voor het reizen voornamelijk een taxi met chauffeur huren… Tussen Pangadaran en Yogya willen we een boottocht maken door de mangrove, waarna je opgehaald word met een bus en verder naar Yogyakarta word gebracht…
Mochten we in tijdnood komen, dan moeten we maar een paar dingen uit de planning halen… In het ergste geval vanaf Yogya met het vliegtuig naar Bali… Wel jammer als we dan de Bromo niet zouden kunnen bezichtigen…

Volgens mij, om een indruk te hebben over een bepaalde land, moet je markten bezoeken (let op je geld en andere zaken) en dorpjes; daar begin altijd en een betere introductie over een bepaalde land kan ik niet krijgen.
Groetjes
Sopirla>>>

Dat willen we tussendoor ook sowieso doen ja… Alleen even kijken hoe we uitkomen met de tijd enzo, want de wat bekendere trekpleisters hebben toch wel onze eerste voorkeur! :slight_smile:

De miserie met de bekende plaatsen is dat je ook massa’s toeristen gaat tegenkomen (en dit vermijd ik heel zeker); ik ga waar ik zeker ben dat het land onaangetast is gebleven en hun leven gaat gewoon door, zoals altijd.
Groetjes
Sopirla>>>

Ja is maar net waar je van houd… Omdat we de eerste keer gaan willen we dit wel… Lijkt me beetje zonde als je naar Indo bent geweest en de Bromo en Borobodur etc niet hebt gezien…

Juist, als je voor de eerste keer bent en je niet weet als ooit nog terug komt…ja, dan moet die “miserie” maar meenemen, spijtig genoeg…
Groetjes
Sopirla>>>