Ik wil samen met mijn dochtertje naar Gambia binnenkort, nu hoor ik dat je daar best lastig gevallen wordt als vrouw alleen??? Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik was er 2 jaar geleden en heb daar niet echt last van gehad. Vrijwel iedereen spreekt je aan, maar dat hoort bij het land. Als je niets wil, dan dien je dat te negeren.
Wel zijn er veel oudere dames (nou ja, dames???) die het aanleggen met jonge Gambiaanse knullen. Met name vrouwen uit Engeland, maar ook Hollandse, Duitse enz. Het is walgelijk om te zien hoe dit gebeurt. Vrouwen van rond de 60 met 2 of 3 knullen van rond de 20. Walgelijk!!! 's Avonds bleef ik dus in het hotel, want ik wilde daar niet mee geassocieerd worden.
Het is geen land waar je allerlei leuk toeristische uitstapjes met je dochter gaat ondernemen. Voor een strandvakantie is het wel ok. Ik ben blij dat ik het gezien heb, maar het zou me niet voor een 2e maal trekken.
Groet van Elly
Hallo Bernadette,
In veel Afrikaanse landen zul je aangesproken worden. Ten eerste omdat je blank bent en als vrouw krijg je over het algemeen meer aandacht dan mannen. Zelf ben ik naar Gambia geweest en heb 4 maanden in Tanzania gewoond en gewerkt. Wat mij erg opviel is dat wanneer je duidelijk laat weten dat je het niet fijn vindt dat mensen zo vaak op je afkomen dan wordt dat ook geaccepteerd.
Zelf ben ik op een binnenlandse Safari geweest. Was bijzonder om de binnenlanden te zien en er was in Kololi, waar ik verbleef een apenpark.
Je moet zelf bepalen of dit een land is waar je met je dochter naartoe wilt. Persoonlijk vind ik het prima kunnen en heel leerzaam om in een land als Gambia te verblijven. Voor mij was het mijn eerste kennismaking met Afrika en sindsdien besmet met het Afrika virus Mijn reis naar Tanzania is ook tot stand gekomen na mijn bezoek aan Gambia.
Je moet zelf natuurlijk nadenken of dat bij jullie past.
Hoi Bernadette en welkom op het Gambia forum! :dag:
Natuurlijk zul je ‘lastig gevallen’ worden. Maar volgens mij is het erger als je samen met je dochter naar Turkije gaat dan in Gambia…
Het is maar net hoe je ermee om gaat en of je je er wat van aantrekt. En net wat al gezegd is, duidelijk aangeven dat je even geen zin hebt in een conversatie en klaar ben je ermee.
Op stap gaan, excursies ed, doe je met een gids, evt. in groepsverband.
Je kunt ook zelf een gids opzoeken en daar samen mee op pad gaan. Voor het Senegambia Beach hotel staat een huisje met gidsen.
Als je nog een goede en betrouwbare gids wilt die eerlijke prijzen vraagt (hoef je dus niet mee te onderhandelen over de prijs) dan ken ik nog een hele goede voor jullie. Mail me daarover gerust privé op [EMAIL=“3Rwin336@gmail.com”]3Rwin336@gmail.com
Groetjes,
Erwin