hallo,
ik word binnenkort 18 en ben dan klaar met mijn middelbare school opleiding. ik zou er dan graag tussen uit willen om in derde wereld landen te gaan werken op bv. scholen en met dieren. ik heb niet al te veel geld om te besteden en zou het liefst nog wat verdienen. nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft om mij er mee kan helpen.
groetjes piet
Het klinkt gek maar vrijwilligerswerk kost meestal (veel) geld. Een deel daarvan gaat naar tussenpersonen die het werk voor je regelen. Een deel naar de organisatie, die immers tijd kwijt is om jou in te werken.
Je kunt beter in Nederland sparen (dan verdien je in verhouding het snelst en het meest) en daarna gewoon op reis gaan. De salarissen in ontwikkelingslanden liggen laag, áls het je al lukt om betaald werk te vinden.
Of je moet het idee van ontwikkelingslanden laten varen en bijvoorbeeld een zomer in Spanje gaan werken ofzo.
www.workaway.info is een site waar je kunt werken in projecten in allerlei landen op de hele wereld tegen kost en inwoning. Zo heb je alleen een vliegticket te betalen en eventueel wat geld wat je daar wilt besteden.
Groetjes, Saskia