Ik wil vanaf februari 2008 voor ong. 3 maanden vrijwilligerswerk gaan doen en daarna nog 2/3 weken rondreizen in ZuidAfrika.
Ik heb een leuk project gevonden, op 50km van Pretoria ongeveer, het ligt nogal in de middle of nowhere.
Ik vroeg me af of mensen hier ervaringen, tips etc hebben over vrijwilligerswerk in Zuid Afrika en ook rondreizen * goedkoop, maar niet helemaal low budget *. Kan je goed alleen rond reizen in ZuidAfrika?
Ook als je van plan bent om rond februari ook naar Zuid Afrika te gaan…zeg het…Wie weet kunnen we samen heen reizen?
Dit betekent dat je naar alle waarschijnlijkheid in de maand mei zal beginnen toeren. Mooie periode daar dan de herfst van start gaat in Zuid-Afrika. Maar niet getreurd het is één van de mooiste periodes om het land te bezoeken. Je hebt weliswaar niet de bloemenpracht van in het voorjaar maar het weer zal schitterent zijn over het ganse land.
Je kan alleen reizen in Zuid-Afrika maar hou er rekening mee dat je tijdens de dag en niet in het donker reist. In Zuid-Afrika heb je voor elk budget wat wils en vermits je op doortocht bent kan je in principe gewoon uitkijken naar waar de dag je brengt en daar dan uitkijken naar plek om te overnachten. Nationale Parken boek je best vooraf (www.sanparks.org). Wil je meer weten wat en waar het interessant is om naartoe te gaan bezoek dan zeker onze Routeplanner met tips en tricks om je reis perfect in te delen!