Heeeej!
wie o wie gaat er rond de zomer van 2009 mee naar Zuid-Afrika??Mijn plan is om eerst een wildlife project te gaan doen(1maand) en daarna nog een maandje te gaan reizen!Maybe langer?Ik wil dit zoooo graag en al zoooo lang hahaha nooit is het ervan gekomen maar nu wil ik egt gaan!Dus bij deze een oproep: wie heeft er zin om mee te gaan??
Ook niet onbelangrijk, ik ben Inge,21 jaar en werkende in de zorg.
Reacties zijn welkom!
Tjuuuuuus
Groetjes Inge
Heeii Inge,
Ik ben Manon, 18 jaar.
Zelf wil ik in de zomer ook graag 2 maanden weg.
Zat er aan te denken om rond te reizen door Midden Amerika, maar Afrika trekt me ook wel. Liefste ga ik ook niet alleen, met zn 2-en is wel zo gezellig! ![]()
Ben alles nog een beetje aan het bekijken, maar heb je verder al een plan hoe je dat wil gaan doen enzo?
Liefs Manon
Heee Manon
bedankt voor je reactie!alleen op reis trekt me ook niet zo…kga liever met iemand samen!ik wil dus eerst een maand een wildlife project gaan doen. Heb al een site op internet gezien waar daarover het een en ander op staat…na dat project wil ik sowiezo nog een maand gaan reizen. Begin en eindpunt plannen, verder wel zien hoe het loopt…lijkt me een geweldige ervaring!
heb jij al een beetje een idee over hoe en wat?
Groetjes Inge
Had zelf nog niet echt een idee… leek me leuk om vrijwilligerswerk te doen in bijvoorbeeld een weeshuis ofzo… daarvoor heb ik wel beetje gekeken op internet enzo, maar nog niet echt duidelijk iets gevonden.
Zelf wou ik zowieso ook nog wel reizen… niet alleen maar vrijwilligerswerk doen. Maar heb je anders het adres van die site… kan ik in ieder geval even kijken ![]()
Hoi!
De site is www.activityinternational.nl Staan heel veel projecten op oa ook vrijwilligerswerk in weeshuis. Kijk maar ff of je het wat vind…
hoor het wel van je!
tjuuuuus
Bij activity international had ik zelf ook al gekeken. Heb er ook een folder van aangevraagd en het lijkt me echt heel leuk om te doen! ![]()
Het enige waarom ik er nog een beetje over twijfelde was omdat het toch behoorlijk veel geld kost.
Maar je hebt daar dan wel weer een goede organisatie enzo achter staan waar je eventueel op terug kan vallen… dat is ook wel weer handig.
Heb je er ook over nagedacht om zelf alles te regelen?
Weet niet of dat mogelijk is hoor, maar daar was ik nu beetje mee bezig.
Zuid-Afrika lijkt me wel een goede optie, een mooi land denk ik waar veel te zien en te doen is.
Had je ook al een voorkeur voor welk programma je zou willen doen?
Als ik het zo bekijk lijkt het soweto programma mij het leukste.
Liefs!
Dames, Work travel SA is ook een hele goede en vooral betaalbaar
wat denk ik ook erg belangrijk is.
Ze helpen je enorm goed en regelen leuke verblijfplaatsen.
Ik zou zeggen check de site…
Hallo,
Ik ben ook opzoek naar een reisgenoot maar dan voor 4 weken. Ik zit nu al in Zuid afrika in April 2009 ben ik klaar met werken hier en wil dan nog 4 weken gaan reizen door zuid Afrika. Ben alleen nog opzoek naar iemand die het ook erg leuk lijkt. Ben zelf 21 jaar.
Groetjes.
Hey Lindsje!
Ik ben ook nog op zoek naar een reisgenoot voor april 2009!
Ik vertrek namelijk 10 januari naar Kaapstad en ik ga daar 3 maanden lang vrijwilligerswerk doen. Dat eindigt op 10 april en dan wil ik nog heel graag gaan rondreizen. Als je wil mag je me mailen: [EMAIL=“karinrozendal@hotmail.com”]karinrozendal@hotmail.com
Ik ben zelf 18 jaar.
Groetjes, Karin
Hoi allemaal,
Ik ben 22 jarige vrouw, afgestudeerd als verpleegkundige en momenteel werkzaam in het Academisch Ziekenhuis Maastricht. Maar dit ik niet helemaal wat ik wil. Ik ben ook al maanden aan het denken om ergens in Afrika te gaan werken (ontwikkelingswerk) en dan te gaan reizen. Ik heb in juni/juli 3 weken rondgereisd in Zuid-Afrika, van Johannesburg naar Kaapstad, écht de moeite waard!
Zelf trekt mij midden-Afrika meer, omdat je daar eerder het échte Afrika van tv leert kennen. De armoede, ziekte, enz. Hier zou ik dan ook graag een aantal maanden werken en dan nog een tijdje rondreizen. Ik heb in gedachten om begin juni te vertrekken…
Zoals iedere meid wil ik ook liever niet alleen rondreizen, met meerdere personen is toch wel veiliger én natuurlijk gezelliger!
Dus ik zoek nog een of meerder gezellige mensen, die ook van Afrika, avontuur, cultuursnuiven, en sportiviteit houden…
Groetjes,
Kaj
Ik zoek ook een reisgenootje voor in de zomer vrijwilligerswerk te gaan doen, ben 19 jaar.
Maakt mij niet echt uit wat exact, weeshuis, lesgeven, dieren verzorgen, bouwen… het is mij allemaal gelijk…
Als iemand graag een enthousiaste medetripper wilt ;)?
Ik heb enkel helemaal geen ervaring met deze dingen, vandaar dat ik hier misschien een oproep doe aan iemand die al wel wat ervaring heeft :)? Ik weet echt gewoon niet waar ik moet beginnen te zoeken!
xx
Hey, Hallo mede avonturiers :dag:
Mijn bedoeling is om rond juni, julie te vertrekken naar Zuid Afrika
Ik ga daar verlopig voor 2 jaar naartoe, heb via mij pa een huis
daar kunnen bemachtigen
ben zoooo happy!!!
Mijn droom komt eidelijk uit, maar ben er wel jaren al mee bezig geweest!
Bloed, zweet en tranen.
Maargoed ik heb daar 3 slaapkamers en als er mensen zijn die het gezellig
vinden om een tijdje daar te logeren zijn ze van harte welkom ![]()
Greets Jimmy
hallo,
ik ben al een tijdje opzoek naar een geschikt project voor mij om te doen, ik weet alleen niet zo goed wat nou echt betrouwbare en goede organisaties zijn.
ik ben een meid van 17 en wil graag ongeveer een maand in de zomervakantie weg.
ik zou graag was met dieren willen doen in Zuid-Afrika. Mij lijkt het ook een stuk gezelliger om samen te gaan.
Dus wie mij kan helpen met informatie over projecten of zelf mee wilt ? kan mij een berichtje sturen.
groetjes, Jamie.
Kijk ook eens op http://wereldhulpweken.nl/xplore/main/
Je kunt mee doen aan het JoHo Xplore programma, daarmee kun je gesubsidieerd vrijwilligerswerk doen in verschillende ontwikkelingslanden!
Dit programma is voor jongeren tot 30 jaar.
Groetjes Debbie