Hallo allemaal,
In december vertrek ik naar Zuid-Afrika om daar 2 maanden vrijwilligerswerk te doen in een weeshuis. Na die periode (vanaf 2 februari 2008) wil ik graag wat van het land zien.
Ik heb het plan om in een week of 6 (langer/korter kan ook, afhankelijk van mijn budget) **van Johannesburg naar Kaapstad **te reizen met een hop-on hop-off backpackersbus. Daarmee wordt je opgehaald bij een hostel en voor de deur van het volgende hostel weer afgezet, je kunt zelf bepalen hoe lang je ergens blijft en wanneer je verder reist.
Omdat het me gezellig lijkt om met iemand samen te reizen, zoek ik een reisgenoot met vergelijkbare plannen (m/v, bij voorkeur tussen 20-30) om dit avontuur aan te gaan!
Dus: wie heeft er zin/tijd/geld om vanaf 2 februari 2008 een paar weken met mij door Zuid-Afrika te trekken?
Groetjes,
Rianne
Hey Rianne,
net voor jou heb ik ook een oproep geplaats, met wel een behoorlijk andere insteek, maar hetzelfde land. Ik ben wel erg nieuwsgierig naar je plannen. En ik vroeg me af hoe je dat precies hebt geregeld, dat vrijwilligerswerk in het weeshuis (zouden ze nog iemand kunnen gebruiken bijvoorbeeld?)
Zelf had ik dus nog niet echt een idee wat ik er wil doen (ben er geboren dus er is een vage drang om er heen te gaan), maar vrijwillgerswerk leek me ook een mooie optie. Bij het zoeken vond ik alleen zoveel sites, en zoveel verschillende verhalen etc, dat het me wat begon te draaien. Heb je voor mij wat meer informatie ove het vrijwillgerswerk misschien?
Mijn planning was in eerste instantie zo snel mogelijk vertrekken nadat ik gestopt zou zijn als docent, maar het is natuurlijk ook heel goed te doen om later op pad te gaan.
groet
Sven