Ik weet nog niet precies wat ik deze zomervakantie wil gaan doen, maar ben ook de opties aan het bekijken wat vrijwilligerswerk betreft. Hetgeen waar ik tegen aanloop is echter dat het allemaal erg duur is. Ik zou het liefst iets buiten europa doen. Heeft iemand tips? Ik studeer psychologie dus doe het liefst iets in die sector en met kinderen. Qua bestemming maakt het me eigenlijk niet heel erg veel uit, ik sta voor alles open.
Hoi Maaike,
Ik ben tegen precies hetzelfde probleem aangelopen, vrijwilligerswerk doen is nou eenmaal erg duur. Via via ben ik in contact gekomen met Romy van Het Vrijwilligersnetwerk Muses (hetvrijwilligersnetwerk.nl). Op dit online netwerk staat per continent en land informatie beschreven en ook af en toe kosteloze projecten. Misschien kun je hier wat tussen vinden…? Bovendien geeft deze organisatie trainingen aan vrijwilligers om hen beter voorbereid op reis te kunnen laten gaan, lijkt me heel nuttig en ga ik denk ik wel gebruik van maken. Romy kun je bereiken op romyschagen@muses.nl. Succes he!
Groetjes Mariette
Nee nog niet helaas, nog steeds veel aan het inlezen. Heb me wel ingeschreven voor de training van Muses op 22 april, hoop dat ik daarna meer weet. Succes he!
Mijn dochter van 17 jaar (september 18) wil deze zomer heel graag vrijwilligerswerk doen met kinderen in het buitenland. Omdat zij betrekkelijk jong is zien wij graag dat zij met andere kan reizen en ook op de plaats van bestemming er een groepsgebeuren is (het liefst met begeleiding)Zij is een krachtig meisje wat alles heeft met kleine kinderen. Er zij inderdaad wel reisorganisaties zoals Be More maar vind ik erg prijzig. Heeft iemand ervaring om zo jong vrijwilligerswerk te doen of heeft iemand een idee ?
Alvast hartelijke dank !
Beste Monique,