Ik weet nog niet precies wat ik deze zomervakantie wil gaan doen, maar ben ook de opties aan het bekijken wat vrijwilligerswerk betreft. Hetgeen waar ik tegen aanloop is echter dat het allemaal erg duur is. Ik zou het liefst iets buiten europa doen. Heeft iemand tips? Ik studeer psychologie dus doe het liefst iets in die sector en met kinderen. Qua bestemming maakt het me eigenlijk niet heel erg veel uit, ik sta voor alles open.
Hoi Maaike,
Ik ben tegen precies hetzelfde probleem aangelopen, vrijwilligerswerk doen is nou eenmaal erg duur. Via via ben ik in contact gekomen met Romy van Het Vrijwilligersnetwerk Muses (hetvrijwilligersnetwerk.nl). Op dit online netwerk staat per continent en land informatie beschreven en ook af en toe kosteloze projecten. Misschien kun je hier wat tussen vinden…? Bovendien geeft deze organisatie trainingen aan vrijwilligers om hen beter voorbereid op reis te kunnen laten gaan, lijkt me heel nuttig en ga ik denk ik wel gebruik van maken. Romy kun je bereiken op romyschagen@muses.nl. Succes he!
Groetjes Mariette
Nee nog niet helaas, nog steeds veel aan het inlezen. Heb me wel ingeschreven voor de training van Muses op 22 april, hoop dat ik daarna meer weet. Succes he!
Mijn dochter van 17 jaar (september 18) wil deze zomer heel graag vrijwilligerswerk doen met kinderen in het buitenland. Omdat zij betrekkelijk jong is zien wij graag dat zij met andere kan reizen en ook op de plaats van bestemming er een groepsgebeuren is (het liefst met begeleiding)Zij is een krachtig meisje wat alles heeft met kleine kinderen. Er zij inderdaad wel reisorganisaties zoals Be More maar vind ik erg prijzig. Heeft iemand ervaring om zo jong vrijwilligerswerk te doen of heeft iemand een idee ?
Alvast hartelijke dank !
Beste Monique,
Mariette beschrijft stichting Muses toevallig ook hierboven, zij geven goede voorbereidingstrainingen voor vrijwilligers, zou ik zulke jonge vrijwilligers zeker aanraden te volgen. Neem contact op met Romy (heeft zelf ook als 18-jarige vrijwilligerswerk gedaan) en toen zelf deze stichting opgericht –> romy@muses.nl
Succes met deze spannende keuze voor je dochter! Gr. Thom
Hoi Maaike,
De vlucht met de KLM blijft duur maar kijk eens op de site "Moon and Guesthouse "in Ghana. Dit lijkt mij erg leuk en betrouwbaar !
groet, Monique
Beste Maaike en Monique en andere geinteresseerden,
Voor goed georganiseerd vrijwilligerswerk en altijd een coordinator ter plaatse die 24 uur per dag klaar staat voor de vrijwilligers, neem een kijkje op www.mijnbestemmingperu.nl
We bieden vrijwilligerswerk, Spaanse les en accommodatie in een gastgezin of appartement. Bij ons zijn er geen kosten voor het doen van vrijwilligerswerk, je betaalt alleen de kosten die horen bij Spaanse les en/of een accommodatie.
Wat leuk dat je vrijwilligerswerk wil gaan doen. Ik werk als Vrijwilligers Coordinator voor International Contact Uganda (ICU): een non-profit organisatie (lage kosten dus) gebaseerd in Kampala, Oeganda.
ICU Volunteering heeft 5 jaar ervaring in het begeleiden van vrijwilligers. Wij doen dit door het aanbieden van een begeleidingstraject bestaande uit 4 delen: voorbereiding, aankomst, introductie en verblijf. Zo kunnen vrijwilligers daadwerkelijk een bijdrage leveren aan de wereld.
Omdat ICU alleen actief is in Oeganda, hebben we ondertussen een groot bestand aan projecten waar we vrijwilligers kunnen plaatsen. ICU levert dus maatwerk. We kunnen vrijblijvend een intake gesprek met je hebben om je wensen goed te begrijpen waardoor we je kunnen koppelen aan een van onze projecten. We hebben bijvoorbeeld projecten waarbij je met gehandicapte kinderen zou kunnen werken.
Ik hoor graag of je interesse of vragen hebt. Je kan me bereiken op niki@icuganda.org
Beste Maaike,
Ik ben momenteel als vrijwilliger aan het werk in Colombia. Voor de zomer zouden ze hier zeker een leuke vrijwilliger kunnen gebruiken. Het gaat om de stichting Mijn huis in Ipauratu in het kleine dorpje Paluato. Dit werk kost 70 euro per week voor kost en inwoning. De stichting is gevestigd in een mooi gebied maar wel in een erg arm dorpje. Hulp van mensen met gevoel voor mensen is hier zeer welkom.