Ik heb al een tijd in mijn hoofd zitten om de landen Thailand, Laos, Cambodia en Vietnam te doen, al backpackend. Vanaf eind april heb ik 4 maanden de tijd, genoeg geld en vooral zin om hier heen te gaan. Doen dan maar
Nu moet ik het een en ander gaan regelen, maar daarover kan ik genoeg vinden op het forum. Tijdens deze periode wil ik ook ergens of op meerdere plaatsen vrijwilligerswerk doen, het liefst iets met kinderen. Zijn er mensen met goede tips op het gebied van vrijwilligerswerk in een van deze landen? Eventueel omliggende landen die goed te bereiken zijn vind ik ook geen probleem.
Zodra ik op google zoek kom ik namelijk in contact met honderden bureau’s die wel iets aan te bieden hebben, maar het liefst zou ik op basis van ervaringen van anderen ergens heen willen. Alvast dank,
Ik had een paar jaar geleden hetzelfde idee, maar overal is het toch van: Het kost heel wat, en je bent een bepaalde tijd kwijt.
Daar wilde ik mij niet op vastleggen. Gewoon even een dag of meerdere dagen iets doen met kinderen die het niet getroffen hebben, meer niet.
Google even op New Futures Organisation in Takeo, Cambodja. Contactpersoon is Neville O’Grady.
Daar kun je helpen zolang als je wilt, je kunt in een plaatselijk hotel overnachten ($5) , maar er zijn in een van de twee vestigingen ook kamers, waar je voor minder (of misschien was het wel gratis) kunt slapen.
Ik overnachtte in een hotel op loopafstand.
Bedenk vast wat dingen die je (evt met wat andere vrijwilligers, want die zijn er zeker, uit allerlei landen) zou kunnen doen, die niets kosten en toch de kinderen leuk en leerzaam bezig houden.