Vrijwilligerswerk & Soc-Bud visum

Hoi,

Over een krappe twee maanden kan ik op uitnodiging van een Indonesische organisatie tot max zes maanden vrijwilligerswerk doen in Kalimantan. De organisatie heeft mij een sponsor letter voor de ambassade gestuurd, hierin maken zij duidelijk dat ik vrijwilligerwerk kom doen en dat ik voor dit werk niet betaald krijg. Weet iemand of het zo mogelijk is een soc-bud aan te vragen?

De berichten omtrent dit topic die ik op het internet lees zijn tot nu toe voor mij nog niet verhelderend. Soms lees ik dat het op uitnodiging van een Indonesische organisatie mogelijk is, dan lees ik weer dat dit onder werk valt en ik dus niet in aanmerking voor een soc-bud kom. Voordat ik een vliegticket durf te kopen en naar de ambassade vertrek, wil ik een wat beter beeld hebben van wat mijn mogelijkheden zijn. Iemand enig idee?

Alvast bedankt,
Mar

De regels veranderen heel vaak, dus de enige die je vraag kan beantwoorden is de ambassade. In principe zou het moeten kunnen: http://visa4indonesia.nl/types-of-visa/visit-visa/.

Ik zou het gewoon proberen. Lukt het niet aan visum te krijgen, dan kan je alsnog besluiten om gewoon rond te gaan reizen in Indonesie (of zonder het juiste visum vrijwilligerswerk te doen). Vrijwilligerswerk is een grijs gebied in Indonesie en veel andere Aziatische landen, vrijwilligers doen namelijk vaak werk wat locals ook kunnen doen.

1 like