Hallo,
Vanaf juli ga ik 2 jaar op Sint Maarten wonen… Mijn man heeft daar een baan gekregen voor defensie en zodoende gaan we die kant op…
Nu is het allemaal moeilijk moeilijk om daar ook te werken (ook omdat we een zoontje hebben van 1)… Nu ben ik geen type om 24/7 daar thuis te gaan zitten en wachten totdat mijn man thuis komt van werken… Ik zet me graag en zou ook graag als vrijwilliger daar aan de gang willen…
Iemand ervaring of ideeen waar ik dan zijn moet??
Ik hoor graag van jullie…
Groetjes,
Een spannende stap waar waarschijnlijk veel beraad aan vooraf gegaan is. Ik mag dus aannemen dat jullie het hier zelf al uitgebreid over hebben gehad en wat eventueel de mogelijkheden zijn voor jou, zoals eventuele connecties via je man zijn werk. Of ben je net begonnen met dit idee te onderzoeken?
Zelf ben ik (nog) niet in de buurt van de Caribische Eilanden geweest dus ik weet niet precies hoe het er daar precies aan toe gaat wat betreft vrijwilligerswerk. Ik ben echter wel al een aantal keer advertenties uit het verleden op onze site tegengekomen van www.vickyskeys.com waarbij ze opzoek waren naar vrijwilligers en seizoen leerkrachten. Ik kan op het moment geen openstaande vacatures bij hen vinden maar je zou natuurlijk contact met ze op kunnen nemen voor meer informatie. Het zou een goed begin kunnen zijn.
Neem anders ook even een kijkje op ons eigen St. Maarten forum als je daar nog niet geweest bent, of probeer te informeren bij één van onze partners zoals JoHo/ die spreken over betaald en onbetaald werk op St. Maarten.
Uit eigen ervaring vond ik vaak (vrijwilligers)werk ter plaatse met behulp van connecties en vrienden, de plaatselijke krant of door het bezoeken van community centra. Maak goed gebruik van je resources en het feit dat jullie daar alvast verblijf en een inkomen hebben.
Ik wens jou, je man en ook de kleine in ieder geval veel succes aldaar en maak er een mooi avontuur van. Het weer schijnt er redelijk goed te zijn. ![]()
Hallo,
neem eens mailcontact op met de Daily Herald (aan Bush Road, voor als je er eenmaal bent :wereld:) dherald@sintmaarten.net Vraag naar John van Kerkhof, een van hun redacteuren. Hij woont er al jaren en kan je vast wel verder helpen. Doe hem maar de groeten van me en vraag of hij de groeten doet aan zijn vrouw Annemiek en aan Wim en Marga, oud-redacteur en free-lance medewerkster van de krant en buren van John en zijn vrouw Annemiek.
Succes, Willem.
Neem je wel een huis met een hek en een hond?
https://www.thedailyherald.sx/