Vrijwilligerswerk mbt mensenrechten Latijns-Amerika gezocht!

Beste allemaal,

Ik wil omstreeks januari graag voor enige tijd naar Latijns-Amerika om vrijwilligerswerk te doen. Omdat ik rechten heb gestudeerd gaat mijn interesse uit naar projecten met betrekking tot mensenrechten. Bij mijn zoektocht op internet ben ik pas 1 organisatie tegengekomen welke dit aanbiedt. Deze organisatie is best wel duur in vergelijking met andere vrijwilligerswerk-organisaties. Ik zou graag meerdere opties met elkaar vergelijken en ben daarom op zoek naar andere organisaties die dergelijke projecten aanbieden.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Carly

Beste Carly,
Ik weet niet in hoeverre je de spaanse taal machtig bent maar cactus in Colombia (www. cactus.org.co/) is wellicht een mooie organisatie voor je. Mocht je meer willen weten …
Groet,
Marcel

Beste Carly,

Misschien is ons project, NGO Oye LENA, wel iets voor jou! Oye LENA bevindt zich in Curahuasi, een dorp op 2u30 van de stad Cusco in Peru. Eigenlijk is het een onderwijsproject dat in de voormiddag gaat helpen in een school voor buitengewoon onderwijs en in de namiddag komen er kleuters van 3 tot 5 jaar naar ons eigen naschools project. Wij doen dan aan spelend leren, snoezelen met hen en organiseren activiteiten voor de kids.
Naast onderwijs worden er regelmatig doktersbezoeken georganiseerd en ook proberen we zoveel mogelijk samen te werken met de ouders van de kleuters, we vinden ouderparticipatie heel belangrijk en dit is nog een groot werkpunt in Peru! Het gaat over heel arme gezinnen, waar vrouwen weinig te zeggen hebben en vaak ook mishandeld worden door hun echtgenoot. Alcoholisme is ook een groot probleem in die gezinnen. Ook de kleuters lijden hier heel vaak onder. Er is nog ontzettend veel werk aan de winkel.
Als dit je interesseert, mail ons gerust je ideeën en interesses door, dan zoeken we samen naar iets om rond te werken binnen Oye LENA!

Lees meer over Oye LENA op onze website, en aarzel niet om ons te mailen voor meer info!

Groetjes,