Hola,
Ik ben momenteel in ecuador en van plan ober een paar weken riching peru te gaan. Ik wil graag tussen de 2 en 4 weken vrijwilligerswerk doen. Een project of op een school met kinderen.
Heeft iemand goede ervaringen hiermee? Het mag van mij in cusco zijn maar ook in een kleinere plaatst.
Dank voor de reacties.
Groeten, marjolein
Samen met een vriendin werk ik aan de Peruaanse NGO Oye LENA! Een onderwijsproject op 2u30 van de stad Cusco (lijkt ver maar valt eigenlijk nog mee voor Peru!). Het stadje heet Curahuasi, een prachtige omgeving tussen de bergen ver van alle toerisme. Mijn collega Stefanie is Vlaamse en coƶrdineert alles ter plaatse, je hebt dus Vlaamse begeleiding! Doordat het dorp niet toeristisch is leef je er tussen de lokale bevolking waardoor je de cultuur van dichtbij leert kennen.
In de voormiddag helpen we op een schooltje voor buitengewoon onderwijs met kinderen en volwassenen (met een mentale en/of motorische handicap) van 4 tot 24 jaar en in de namiddag komen de kleuters (3 tot 5 jaar) van de omliggende kleuterscholen naar ons eigen naschools project. We geven hen allemaal dagelijks een gratis warme maaltijd. Lees meer over ons project op http://www.oyelena.wordpress.com !
Stuur ons gerust een mailtje voor meer info! Het vrijwilligerswerk is trouwens ook gratis, in tegenstelling tot vele andere organisaties! We zijn alleen twee weken gesloten met de kerstperiode.