Vrijwilligerswerk april 2015

Hallo allemaal,

Mijn naam is Yvette, ben 33 jaar, en in april wil ik een maand naar Peru. Ik wil hier o.a. de Machu Picchu trail lopen en de amazone bezoeken. Daarnaast wil ook nog graag 2 weken vrijwilligerswerk doen bij een project met kinderen. Een paar jaar geleden heb ik in Zuid-Afrika 3 maanden op een schooltje naschoolse activiteiten georganiseerd en de afgelopen jaren heb ik in verschillende landen buiten Europa gewoond o.a. in Mexico. Ik spreek dus een beetje Spaans.
Ik via internet al verschillende projecten voorbij zien komen, maar meestal is dit voor langere tijd en met een cursus spaans. Helaas is het voor mij i.v.m. mijn werk niet mogelijk om voor langere tijd naar Peru te gaan.

Ik ben op zoek naar een vrijwilligersproject in Cusco of daar in de buurt waar ze ook vrijwilligers voor kortere tijd kunnen gebruiken. Wie weet er een leuk kleinschalig project?

Alvast bedankt voor alle suggesties!

Beste Yvette,

Samen met een Belgische vriendin richtten we twee jaar geleden een Peruaanse NGO op, Oye LENA, op 2u30 rijden van de stad Cusco (en dus ver weg van alle toerisme!). Oye LENA is een onderwijsproject voor kleuters, maar ook voor kinderen en volwassenen met een handicap en eigenlijk bieden we nog veel meer aan dan onderwijs alleen! Lees meer over Oye LENA op http://www.oyelena.wordpress.com . Het vrijwilligerswerk op zich is gratis, en verblijven op het project kan voor een zeer goed prijsje! Je bent bovendien niet verplicht om Spaanse les te volgen, zeker niet als je dat al een beetje spreekt! Je mag wel altijd lessen bijnemen als je dat wenst, maar dat is zeker geen verplichting! Bovendien zijn er altijd maar een beperkt aantal vrijwilligers aanwezig, zodat iedereen nuttig werk kan verrichten! Het is dus een kleinschalig project, precies waar je naar op zoek bent zo te lezen! Stuur ons gerust een mailtje voor meer informatie!

Hiernaast heb ik met mijn Peruaanse partner ook een reisbureau, Imperial Peru. Wij verzorgen verschillende uitstappen, excursies en rondreizen door heel het land! Dus ook trekkingen naar Machu Picchu en de Amazone. Als je de klassieke Inca Trail wil lopen, moet je zéker op tijd boeken (eigenlijk nu al als je in april naar daar gaat!). Als je naar de Amazone gaat, raad ik iedereen heel sterk aan om naar Tambopata te gaan (Puerto Maldonado)!!
Voor meer vrijblijvende info mag je ons steeds mailen, je vindt alvast meer info op http://www.i-peru-travel-tours.com !

Veel plezier alvast,
Valérie