Hallo
Ik ben vanaf december 2013 samen met mijn vriend op zoek naar vrijwilligerswerk.
Belangrijk is dat we voor onze inzet een onderdak en wat te eten krijgen.
Ik begrijp absoluut het belang van geld geven aan organisaties die het moeilijk hebben, maar dit doe ik liever op het moment dat ik daar ben en zie waar behoefte aan is dan van te voren honderde euro´s te betalen.
Wij gaan vanaf december door chili, argentinie, dan Bolivia, Peru, colombia, venezuela en dan eventueel verder reizen. Als alles goed gaat met ons eigen autootje.
Om beter in contact te komen met de landen, mensen en een bijdrage te leveren ipv alleen te consumeren hebben we bedacht dat we meer dan de helft van onze tijd (ongeveer1 jaar) aan vrijwilligerswerk willen besteden.
Het liefst doen we iets waarbij we mensen helpen, maar werken op boerderijen, lodges of wat dan ook vinden we ook niet erg.
We houden allebei van aanpakken en zijn niet vies van werken. We begrijpen dat als we onderdak en eten krijgen dat we ook echt de handen uit de mouwtjes moeten steken.
Ik heb gewerkt als schrijvend en fotograferend journalist, bouwen van decors en het organiseren van film/fotografie en animatieworkshops voor kinderen.
Hij is theatertechnicus, super handig en vindt overal een oplossing voor.
Wie weet komen we elkaar tegen!
Tips en adviezen zijn welkom!
Hola!
Leuk om te lezen dat jullie vanaf eind dit jaar zo’n geweldige reis door Zuid-Amerika gaan maken. Ik ben zelf ooit van Quito naar Buenos Aires getrokken, een fantastische en onvergetelijke ervaring. Inmiddels woon ik in Quito, Ecuador, en run ik stichting Local Dreamers. Ik zag Ecuador (helaas) niet op jullie lijstje staan, maar mochten jullie door dit waanzinnig mooie land trekken, dan zijn jullie hartelijk welkom eens een kijkje te nemen bij onze projecten.
Local Dreamers bestaat uit een klein clubje ambitieuze jonge honden met een voorliefde voor ontwikkelingswerk, ondernemerschap en Zuid-Amerika. In Ecuador dragen de vrijwilligers, onze helden, met kennis, talenten, passies en ervaringen bij aan lokale projecten. Die projecten zijn zeer gevarieerd. Van het geven van Engelse les tot het begeleiden van straatkinderen, van het opzetten van kleine ondernemingen tot het doen van milieukundig onderzoek of het meedraaien in een voetbalschooltje.
Ik begrijp dat jullie weinig zin hebben vooraf bakken geld uit te geven aan een project of organisatie waar je nog geen flauw idee van hebt of het überhaupt zinvol is. Wat mij betreft hoeven jullie niets te betalen en komen jullie gewoon een kijkje nemen om zelf te kunnen oordelen of het past binnen jullie filosofie van zinvol vrijwilligerswerk. Wij kunnen onderdak en warme/koude maaltijden voor jullie regelen. Vanzelfsprekend kost dat wel iets, en vragen we - mits jullie achter ons werk staan en graag een bijdrage leveren - ook een financiële bijdrage voor de projecten, maar dat is iets wat we ook ter plekke kort kunnen sluiten.
Jullie zijn in ieder geval hartelijk welkom. Heel veel plezier en succes tijdens jullie reis, mail me voor vragen/opmerkingen maar naar jesse@localdreamers.nl.
Buen viaje!
Jesse van de Woestijne
Stichting Local Dreamers
www.localdreamers.nl
Hoi Jesse
Equador staat zeker (zelfs heel hoog) op onze lijst.
Jullie project klinkt goed en als iets wat bij ons past.
Ik ga zeker jullie gegevens opslaan en bewaren. Het kan ff duren voordat we tijd hebben om contact op te nemen. Zeker omdat we Equador wat later in onze reis zullen aandoen, maar dan weet je iig dat ik je informatie ontvangen heb.
Dank!
Hoi,
Goed om te horen. Jullie weten me in ieder geval te vinden. We hebben contact!
Jesse
WereldOuders maakt deel uit van een internationale organisatie en heeft in Midden- en Zuid-Amerika familiehuizen waar thuisloze kinderen worden opgevangen die daar onderdak, voeding en een opleiding krijgen. De huizen worden geleid door een lokale staf die wordt ondersteund door vrijwilligers uit de fondsenwervende landen waaronder Nederland. Onze familiehuizen bevinden zich in Mexico, Honduras, Salvador, Guatemala, Nicaragua, Dominicaanse Republiek, Haïti, Peru en Bolivia.
Zie voor informatie over WereldOuders www.wereldouders.nl
Klik op plaatje voor grotere versie Naam: logo_WereldOuders.jpg Bekeken: 0 Grootte: 28,5 KB
In de meeste huizen is plaats voor een creatief therapeut, nurse, arts, fysiotherapeut, leerkracht, gymleraar, remedial teacher, groepsleider, etc. alsook voor mensen die een coördinerende functie kunnen vervullen. Onze vrijwilligers hebben doorgaans een Hbo-opleiding achter de rug; wij vragen van hen een minimale beschikbaarheid van een jaar, een minimum leeftijd van 21 jaar en kennis van de Spaanse taal of de bereidheid Spaans te leren voor vertrek en/of bij een taalschool in het land zelf.
Onze vrijwilligers beginnen doorgaans in januari of juli. Ze volgen elkaar zo op en kunnen elkaar inwerken. Vrijwilligers komen uit vele landen in Europa en Noord-Amerika en wonen gezamenlijk in het vrijwilligershuis. Vrijwilligers krijgen kost en inwoning en een kleine maandelijkse onkostenvergoeding. De reis betaal je zelf. Wij betalen gedurende het jaar dat je aan het werk bent je ziektekosten-, ongevallen- en aansprakelijkheidsverzekering. Je bent ons geen kosten verschuldigd.
Werken als vrijwilliger in een familiehuis is echt hard werken. Daar willen we de nadruk op leggen. Je bent er echt voor de kinderen. Je maakt lange dagen en hebt weinig privacy. Aan de andere kant maak je enorm veel mee, doet ontzettend veel ervaring op, zowel in je vak als ook gewoon levenservaring waar je de rest van je leven wat aan hebt. Belangrijker nog, je bouwt een warme band op met veel kinderen die je nooit zullen vergeten. De meeste vrijwilligers komen dan ook razend enthousiast terug.
Voor meer informatie en vacatures: www.wereldouders.nl en www.nph.org onder “volunteers” en “opportunities”.
Ook kun je ons een mail sturen: info@wereldouders.nl
1 like