Vrijwilligerswerk in het buitenland

Beste allemaal,

Ik ben mezelf aan het oriënteren om deze zomer vrijwilligerswerk te gaan doen. Nu zie ik dat er soms echt enorme bedragen gevraagd worden. Nu heb ik zelf eigenlijk ook niet zoveel geld en zou ik dus echt alleen voor de hoognodige benodigdheden willen betalen. Dus vliegticket, eten en onderdak.

De reden dat ik dit wil gaan doen is omdat het me fijn lijkt om mensen te helpen die veel hulp kunnen gebruiken. Ben zelf heel handig en er is eigenlijk weinig wat ik niet kan. Van het repareren van auto’s tot het bouwen van gebouwen of tot het lesgeven op een school.

Nu vroeg ik me af of één van jullie misschien een idee had of ergens ervaring mee heeft wat niet te veel kost? Alvast bedankt voor de moeite.

Kijk eens op de site van TCDF in Thailand. En ook leuk is huizen bouwen van klei. Beide zitten in Paksong in de provincie Ranong. De organisatie van de huizen heet dingdang. Hier betaal je niet teveel en zijn leuke mensen en je zit ver van de toeristische gebieden

sorry het is dindang

Je kunt je vraag ook eens stellen op Wereldwijzer Vrijwilligerswerk: www.wereldwijzer.nl/vrijwilligerswerk Daar vind je verder ook beschikbare projecten en organisaties / stichtingen.

Verder kun je ook de landelijke voorlichtingsdag bezoeken: www.wereldwijzer.nl/vrijwilligersdag Daar kun je 30 organisaties ontmoeten, vragen stellen en presentaties volgen :slight_smile: