vrijwilligerswerk in het buitenland met dieren

Beste,

ik ben op zoek naar vrijwilligerswerk in het buitenland. Het zou pas zijn voor de zomervakantie in 2014 maar ik ben nu al wat aan het neuzen en aan het zoeken!
als opleiding doe ik dierenzorg dus ik ben het zeker gewend om met dieren om te gaan en ze eventueel medische hulp te bieden. Qua landkeuze heb ik geen voorkeur, wel liefst in het buitenland;)

Als iemand een idee heeft waar ik eventueel nog informatie kan zoeken, hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Sofie

Hey Sofie,

Misschien is het bij Animal Aid Foundation wat voor jou? Zelf ga ik er maand april aan maand vrijwilligerswerk doen. Zij kunnen eigenlijk altijd wel vrijwilligers gebruiken! :slight_smile: Je kan het beste zelf even op de site kijken, want ik kan hier een heel verhaal gaan houden, maar dat is veel duidelijker! :wink: http://animal-foundation.weebly.com/

Groetjes Mariëtta

Hey Sofie,

Misschien kan Projects Abroad je wel helpen. Wij bieden immers superveel leuke dierenzorgprojectenaan in verschillende landen. In Fiji, Jamaica, Mexico en Zuid-Afrika kan je een helpende hand bieden in dierenasielen en opvangcentra voor mishandelde of verwaarloosde dieren. In China kan je aan de slag in een research centrum voor de reuzenpanda, in Roemenië in een opvangcentrum voor beren en in Argentinië kun je helpen met de rehabilitatie van apen. Ten slotte is er in Zuid-Afrika ook nog een centrum waar zeevogels (zoals pinguïns) terecht komen wanneer die verzorgd moeten worden.

Er zit sowieso iets tussen dat je aanspreekt, dus neem zeker een kijkje op onze website of stuur een mailtje naar [EMAIL=“info@projects-abroad.nl”]info@projects-abroad.nl. Je kunt je ook alvast aanmelden voor een van onze volgende infodagen!

dierenzorg argentinie.jpgpinguin.jpg

Hoi Sofie,

Leuke plannen heb je! Via Voluntá kun je naar een dierenopvang in het noorden van Guatemala, waar je vooral veel bezig zult zijn met dierverzorging. Ook kun je vrijwilligerswerk doen bij een organisatie in Sri Lanka, die een project heeft gericht op de bescherming van olifanten. Dit project draait meer om milieu-onderwijs en economische en sociale activiteiten voor de mensen die in (de buurt van) het leefgebied van de olifanten wonen. Heel verschillende projecten, maar wel allebei heel leuk! Voor meer informatie kun je terecht op www.volunta.nl, of stuur ons een mailtje!

Veel voorpret toegewenst!
Aukje de Boer

hoi sofie!

wat leuk ik wil ook graag in de zomer van 2014 vrijwilligerswerk gaan doen met dieren.
ik zoek iets, bij een soort opvangcentrum voor apen. zo heb ik er een aantal gezien: weesaapjes.nl en bij : het andere reizen. ( hier zag ik dat je eigenlijk de hele dag bezig bent met de aapjes te verzorgen
ook lijkt borneo of sumatra mooi met de orang-oetan.
ben jij al iets tegen gekomen wat je leuk lijkt? ik ben benieuwd
groetjes charlotte

Hoi Sofie!

Leuk idee voor je zomervakantie! In Guatemala kan je op verschillende plaatsen met dieren werken! Zo is er een heel leuk project waar ze straathonden (en andere achtergelaten dieren) opvangen: http://do-guatemala.com/index.php/volunteering-antigua

Of je kan met tropische dieren werken (zoals schildpadden, papegaaien, apen, reptielen) op één van deze projecten in een prachtige omgeving aan het strand of in de jungle: http://do-guatemala.com/index.php/volunteering-other-locations-guatemala

Laat maar weten of je het wat vindt, ik help je graag verder!

Groetjes uit Guatemala!