Na mijn eindexamen VWO zou ik graag een jaar ergens vrijwilligerswerk gaan doen. Het liefste wil ik met dieren werken en met water, maar eigenlijk vind ik alles wel goed. Ik ben handig, ik heb net een huis opgeknapt met mijn ouders. Ik ben 18 jaar. Ik ben heel flexibel wat werk betreft en ik doe graag aan sport. Ik heb geen ervaring met vrijwilligerswerk.
Wie heeft er tips of leuke adressen?
Hallo Wouter,
wij hebben geen projecten met dieren, maar wel genoeg andere projecten waar de hulp van vrijwilligers welkom zijn.
Je kan eens op onze website kijken: www.vrijwilligwereldwijd.nl
Voor vragen kan je ons ook mailen: [EMAIL=“info@vrijwilligwereldwijd.nl”]info@vrijwilligwereldwijd.nl
Ik hoop dat je vindt wat je zoekt.
Je hebt verschillende sites voor vrijwilligerswerk, zeker ook met dieren. In Afrika en Zuid Amerika. Kijk op Joho.nl en van daaruit kun je makkelijk veel andere sites vinden. Joho heeft veel opties voor langdurig werken in het buitenland. Wil je walvissen of roze dolfijnen bestuderen in Brazil? of panters verzorgen in de jungle…
Als je dieren en water wilt en ook nog handig bent heb je goeie kansen in Afrika.
Er zijn altijd wel projecten die zich richten op het opbouwen of onderhouden van opvangcentra voor kat-achtigen of apen of het onderhouden van leefgebieden en reservaten.
Travelactive.nl heeft hier zeker een paar goeie opties voor, al zijn ze vaak maar een paar maanden.