Vrijwilligerswerk + huisvesting

Hallo allemaal!

Ik ben samen met een vriendin van plan een tijd in costa rica te verblijven. Het liefst een aantal maanden.
We willen graag vrijwilligerswerk doen maar tot nu toe kunnen we dat alleen vinden via organisaties waar alles voor je geregeld is en waarbij je meestal ook spaanse les krijgt.

We hebben een tijdje in spanje gewoont en kunnen al een aardig woordje spaans praten daarom regelen we het liever los van elkaar.
Ik heb ook het idee dat dat nogal wat scheeld kwa prijs.

Weet iemand geschikte organisatie/websites waar wij vrijwilligerswerk kunnen vinden in costa rica die wij zouden kunnen benaderen?

Daarnaast ben ik benieuwd hoe het zit met huisvesting ter plekke. Ik heb al wat rond gekeken op het internet maar het is lastig om het vanuit hier te regelen. Weet iemand een goede manier huisvesting te vinden of juiste websites/organisaties?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Saludos,

Julia

Huisvesting is niet moeilijkte regelen, maar internet wordt weinig gebruikt om te adverteren, het midden/klein bedrijf gebruikt vrijwel uitsluitend facebook en de gemiddelde huis/kamer verhuurder hangt gewoon een briefje op in de supermarkt of winkels.

Zo her en der zijn er wel stages te vinden of vrijwilligers werk, daar heb je helemaal geen bureau voor nodig. Verwacht geen stage vergoeding.

Ik kwam deze organisatie tegen in mijn zoektocht naar vrijwilligerswerk in Costa Rica. Succes! :slight_smile:

Klik

Het jaguar rescue center in puerto viejo! Ik heb hier 7 weken vrijwilligerswerk gedaan en het is aan te raden! Je werkt met brulapen, luiaards, vogels, wilde katten, etc, etc. Het is een unieke ervaring waarbij je de kans krijgt heel dicht bij de dieren te komen. Een kans die je zelden ergens anders krijgt. De website is www.jaguarrescue.com echter was deze site enkele dagen geleden gecrached. Maar ze hebben ook facebook. Lees wel even goed de voorwaarden om hier vrijwilligerswerk te mogen doen. Als je ze mailt, kunnen ze jou ook tips geven over slaapplekken. Overigens is puerto viejo een heerlijke plek. Lekker relaxt met een caribisch sfeertje. Vanuit hier kan je ook verschillende activiteiten doen. Vanuit san jose ben je er in ongeveer 4-5 uur. Bij vragen mag je me altijd mailen.Groetjes Marloes

http://codex-international.org/2012/08/16/volunteer-in-south-africa-or-costa-rica-dutch-residents-only/

Hallo, mijn man en ik hebben vorig jaar de tijd van ons leven gehad in Costa Rica! Eén van onze laatste stops was Puerto Viejo en daar bezochten we ook het Jaguar Rescue Center… we voelden ons meteen geroepen om hier terug te komen als vrijwilliger en dat gaan we dus ook doen, in augustus-september zijn we weg! Het is de eerste keer dat we zoiets doen dus we weten nog niet goed wat we kunnen verwachten. We zijn ons ervan bewust dat het best hard werken zal zijn, maar we houden allebei enorm veel van dieren en de mensen daar leveren zulk een fantastisch werk! Helaas kunnen we slechts de vereiste minimumperiode gaan: 3 weken dus… Hebben jullie tips over onder andere: accomodaties, fietsverhuur enzovoort? En hoe zit het met het meenemen van een fotocamera? Ik zou graag een heleboel foto’s overhouden als herinnering, en ik zie op blogs van andere vrijwilligers ook wel dat er een heleboel prachtige foto’s opstaan… maar hoe dragen jullie je camera bij je zonder dat een van de apen er mee vandoor gaat? Misschien een beetje een rare vraag hoor, I know :slight_smile: Maar het zijn gewoon dingen die ik me afvraag… Alle extra info, tips en verslagen van mensen die bij jaguar hebben gewerkt zijn zeeeer welkom! Alvast bedankt!

Er zijn diverse organisaties die vrijwilligers werk aanbieden. Daar moet je echter wel dik voor betalen. Dat is logisch, het aanbod aan vrijwillegers is groot, de organisatoren willen er aan verdienen en het uiteindelijke dierenverblijfhuis of weeshuis waar je aan de slag gaat moet jouw kost en inwoning betalen. Dus flink sparen!