Als vrijwilliger werken in animal rescue center tegen kost en inwoning

Hallo!

Graag zou ik ongeveer 2/3 weken willen werken in een ‘animal rescue center’.
Op internet heb ik al wat dingen gevonden, maar blijft voor mij toch erg duur.
Weet iemand een goede organisatie waar je tegen kost en inwoning terecht kan?

Alvast bedankt!

Kijk eens bij La Tortuga Feliz.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Verzamelsite voor low-cost vrijwilligerswerk in Zuid- en Midden Amerika, hier zal ook wel iets te vinden zijn in Costa Rica!

Dit soort idealistische organisaties leven van financiele bijdragen, waaronder die van vrijwilligers die er willen werken. Want menige jonge vrouw droomt er van lieve kleine baby-aapjes en baby-luiaards de fles te geven. Vrijwilligers genoeg!
Wat kost het niet om een niet opgeleide persoon kost en inwoning te geven? Zo’n persoon moet ingewerkt worden, en na een paar maanden beginnen ze dan wat te leren. Waar moet dat geld allemaal vandaan komen? En net als de diertjes de vrijwilliger beginnen te kennen gaat die persoon weer weg en moet het beestje weer wennen aan een nieuwe vrijwilliger.
Zulke organisaties kosten heel veel geld en dank zij die flink betalende vrijwilligers kunnen zij hun goede werk doen!

1 like

Helemaal mee eens. Ik heb vier weken vrijwilligerswerk gedaan in Costa Rica ( Costa Rica Wildlife Sanctuary in Moín, Limón) en heb hier ook gewoon voor betaald. De mensen die daar wonen hebben voor zichzelf zo goed als niets en dan toch besluiten ze om dit werk te gaan doen; gewonde, achtergelaten en verwaarloosde wilde dieren opvangen. Dit kost ontzettend veel tijd en geld. Het werk kunnen ze niet doen zonder vrijwilligers, maar ze kunnen het zeker niet doen als ze buiten de kosten van alles m.b.t. de dieren, ook nog eens geld uit moeten geven aan de vrijwilligers. Vergeet niet dat de mensen daar geen salaris of subsidies krijgen voor dit werk, maar dat ze alles wat ze doen uit eigen zak moeten betalen, en dan is de bijdrage die de vrijwilligers betalen erg welkom.
Geloof me, het geld dat het kost is het meer dan waard. De ervaringen zijn zo bijzonder!

Kijk eens hier: www.voluntarioscostarica.org/