Vrijwilligerswerk Gezondheidszorg Latijns Amerika

Hallo hallo,
Per 1 september ben ik klaar met mijn opleiding voor operatieassistente en wil ik voor een aantal maanden naar Latijns Amerika.
Ben me momenteel een beetje aan het orienteren wat de mogelijkheden zijn, vrijwilligerswerk/betaald of rondreizen.
In ieder geval eerst spaans leren, maar ben vooral dus op zoek naar tips en ervaringen over werk in de gezondheidszorg en hoe je dit het beste kunt aanpakken.
Alle tips zijn welkom,
Groetjes Petra
petraclarisse@wanadoo.nl

Hallo Petra,

Ik had al eerder gereageerd maar dit is niet doorgekomen lijkt het wel. Vandaar een nieuwe poging. Ik heb een aantal tips gevonden toen ik zelf ooit aan het zoeken was voor mogelijkheden.
Een optie is www.vso.nl te proberen of misschien via www.icanederland.nl of via de Ned. ambassade in het betreffende land. Ik heb volgens mij via het vrijwilligersplein ofzo allerlei adressen van ambassades gevonden. Succes ermee, groetjes, Patricia

Hallo petra,

Ik heb ook al eerder gereageerd maar dit is volgens mij ook niet doorgekomen. Ik ben in juli dit jaar klaar met mijn opleiding hbo-v (verpleegkunde) en ga in september voor een aantal maanden naar bolivia. Dit heb ik geregeld met travel-active. In september start ik in bolivia met een taalcursus spaans van 4 weken, daarna begin ik met vrijwilligerswerk voor 1 of 2 maanden. Het is nog niet duidelijk wat voor vrijwilligerswerk dit zal zijn. Eerst wordt mijn cv opgestuurd en op basis daarvan wordt gekeken wat voor werk het best bij me past. Waarschijnlijk wordt dit of het begeleiden van blinde kinderen of het verlenen van medische/verpleegkundige zorg.
Na dit vrijwilligerswerk wil ik misschien nog wat rondreizen, maar dit is geheel afhankelijk van de contacten die ik daar opdoe.

Als je er meer over wilt weten hoor ik het graag. Ik zou het leuk vinden om te horen als je weet wat je gaat doen.

Groetjes Chantal
(verhoefchantal@hotmail.com)