Hoi,
Wij willen in augustus 2008 graag naar Zuid-Afrika toe om daar vrijwilligerswerk te gaan doen.
We hebben 2 verschillende wensen maar willen toch samen gaan. Onze wensen zijn het vermaken van de kinderen (na schoolse opvang…), maar ook een bijdrage kunnen leveren aan de ontwikkeling van de kinderen. De andere wens is het helpen bij de bouw van een weeshuis oid.
Wij zoeken een organisatie die deze twee wensen kunnen combineren.
Dus als iemand ons kan helpen bij het vinden van een organisatie of een opzichzelf staand project, dan horen wij dit graag!
Ik loop momenteel voor 5 maanden stage in Zuid-Africa bij de touroperator Abang Africa Travel. Dit is een duurzame organisatie en zij bieden veel vrijwilligersprojecten aan. Het is een hele leuke en jonge organisatie. Neem is een kijkje op www.abangafrica.com onder het kopje projecten en je zult zien wat ze allemaal aanbieden. Voor meer informatie kun je mailen naar [EMAIL=“projects@abangafrica.com”]projects@abangafrica.com, dat is het email adres waar ik momenteel voor werk.
ps: houd in gedachten dat het voor kinderen erg zwaar kan zin om een maand te genieten van mensen die uit het buitenland komen, maar daarna weer vertrekken. het is en kan heel noboel zijn om ergens voor een korte tijd te zijn, maar dit heeft ook effect op de plaats waarje heen gaat, en niet altijd alleen maar een positief effect :). bedoel het niet kritisch, maar misschein goed om in gedachten te houden bij je keuze.
Misschien hebben jullie m’n oproepje al gelezen, maar dacht laat het jullie ook op deze manier weten. Op dit moment ben ik in Pretoria in een hostel waar ze voor een ander project vrijwilligers zoeken.
Het gaat om een community project aan de Wild Coast, dichtbij Port St. Johns. Het is een prachtige omgeving met bergen, watervallen etc. De mensen die er wonen hebben bijna geen weet van de westerse wereld.
De projectmanager zoekt vrijwilligers die willen helpen bouwen aan huizen, waterleidingen en het vermaken van de kinderen uit de stad. Dit kan op verschillende manier en je bent vrij (wel met enig overleg) om je eigen in put te geven.
Wellicht is dit een leuk project voor jullie, het is met kinderen, het stimuleren van de bevolking en genoeg activiteiten in de omgeving.
Als jullie meer informatie willen (ook in de vorm van foto’s) stuur een mailtje (graag in het engels) naar:
Carina, zou je me de link van je oproep kunnen geven? ik kan m namelijk niet vinden, en ik zou er graag wat meer over willen weten… Ik kan natuurlijk ook bluechiliadventures een e-mail sturen, maar ik weet nog helemaal niet wat ik wil… dus als je me de link van je oproep kan geven?
thnx!